  • 1. Data: 2009-06-11 22:13:43
    Temat: Obraz partycji dysku
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam! Ostatnio dysk jakoś dziwnie mi dźwięczy, więc tym bardziej ważne są
    dla mnie backupy i pytanie: kożystam z Acronisa i czy zgrana partycja
    systemowa dysku 120 GB, spokojnie może być wgrana na nowy dysk np. 250 GB.
    Czy to jest dowolność, czy jednak są jakieś ograniczenia?

  • 2. Data: 2009-06-11 22:28:00
    Temat: Re: Obraz partycji dysku
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Adax" napisał:

    > kożystam z Acronisa

    Nie wiem, co robisz z tym Acronisem, ale czy to nie jest aby karalne? ;-)

    > i czy zgrana partycja systemowa dysku 120 GB, spokojnie może być wgrana
    > na nowy dysk np. 250 GB. Czy to jest dowolność, czy jednak są jakieś
    > ograniczenia?

    Zależy, jaki system operacyjny. Niby problemy z 48-bitowym adresowaniem
    powinny odejść w przeszłość, ale może koRZystasz jeszcze z
    nieobserwispakowanej Windy XP? I jakie interfejsy mają stary i nowy dysk? Bo
    jeśli stary był PATA a nowy SATA to mogą być problemy. Nie wiem też, jak ów
    Acronis (to jakiś program windziany?) poradzi sobie z sygnaturą nowego
    dysku. Ale o to musisz pytać na grupach poświęconych Twojemu systemowi
    operacyjnemu.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-06-12 13:33:29
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem też, jak ów Acronis (to jakiś program windziany?) poradzi sobie z
    > sygnaturą nowego dysku. Ale o to musisz pytać na grupach poświęconych

    No już wiem, że klapa, bo jestem po operacji. Obydwa dyski były SATA. Są
    te same typy Seagate. Ale po po stworzeniu partycji nie moglem nadac im
    liter! -nie wiem dlaczego, a potem Acronis nie chciał wgrać obrazu, bo nie
    widział dysku. Może to chodzi o to, że są to najnowsze dyski Seagete? Jak
    nie ta grupa, to która mi pomoże? ściągam najnowszą wersję Hire's BooCD
    v.9.9, bo stara 9.3 nie poradziła sobie :(

  • 4. Data: 2009-06-12 16:18:06
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 15:33:29 +0200, Adax napisał(a):

> [...]
    > nie ta grupa, to która mi pomoże? ściągam najnowszą wersję Hire's BooCD
    > v.9.9, bo stara 9.3 nie poradziła sobie :(

    Daj sobie spokój z crackowanymi programami i użyj legalnego BootIt
    http://www.terabyteunlimited.com .
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2009-06-12 17:32:13
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem, co robisz z tym Acronisem, ale czy to nie jest aby karalne?
    > ;-)

    Był przecież kiedyś dołączony do miesięcznika

> [...]
    > wiem też, jak ów Acronis (to jakiś program windziany?) poradzi sobie z
    > sygnaturą nowego dysku. Ale o to musisz pytać na grupach poświęconych

    Teraz mam problem z wgraniem obrazu na ten sam dysk, z tym, że partycja
    teraz ma 30GB a w obrazie miała 140 GB.
    Acronis niby pozwala na zmianę rozmiaru, ale nie ciągnie z plyty DVD.
    awsze na nim polegałem, a tu takie jajca. Może dlatego, że to najnowszy
    dysk SATA Seagate, a wcześniej mi pięknie pracował, tylko że moje
    doświadczenia dotyczą XP SP2 i ATA, a tu SP3 i SATA. A jakie Wasze
    doświadczenia z tym programem?

    1szy raz mi się zdarzyło, że po zładowaniu z bootowalnej płytki nie
    widział napędu DVD.
    Musiałem wgrać system XP, zainstalować na HD Acronisa, przenieść obraz z
    DVD na dysk D i dopiero z dysku D go załadować... Ale problem znowu bo
    obraz zrobiony z partycji 130GB a partycja docelowa 30GB. Przed robieniem
    obrazu dysk był zdefragnetowany! chyba cos nie wyszlo bo po takiej
    instalce, nawet naprawa MBR nie pomogła. Co mam robić, żeby przywrocić
    obraz z systemem?

  • 6. Data: 2009-06-13 04:07:06
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 12 czerwiec (piątek) gdy o godz. 19:32 *Adax* napisał(a):

    > Był przecież kiedyś dołączony do miesięcznika

    Chodziło mu o Twoja ortografie...

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 7. Data: 2009-06-13 08:04:18
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
    > Daj sobie spokój z crackowanymi programami i użyj legalnego BootIt
> [...]
    ecki

    BootIt? Z przyjemnością, ale nie mogę znalęźć żadnego opisu po polsku, masz
    coś? Z góry dziękuję!

  • 8. Data: 2009-06-13 11:22:09
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 12:34:18 +0430, Adax napisał(a):

    > (...)
    >
    > BootIt? Z przyjemnością, ale nie mogę znalęźć żadnego opisu po polsku, masz
    > coś? Z góry dziękuję!

    Ktoś kiedyś opublikował plik tekstowy z przetłumaczonym helpem, ale
    właśnie znikł on z Internetu. Mogę Ci go podesłać na priv.

  • 9. Data: 2009-06-13 13:35:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości news:h0rviv$u83$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zgrana partycja systemowa dysku 120 GB, spokojnie może być wgrana na nowy dysk np.
    250 GB. Czy to jest dowolność, czy jednak są

    Są ograniczenia: 120 GB zmieścisz na 250 GB, ale odwrotnie -- niekoniecznie. ;)
    Poza tym chyba nie ma ograniczeń. :) No... Ten docelowy powinien być sprawny...
    Obydwa powinny być podłączone... Jak widać -- warunków do spełnienia cała masa... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-06-13 20:17:54
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
    > Ktoś kiedyś opublikował plik tekstowy z przetłumaczonym helpem, ale
    > właśnie znikł on z Internetu. Mogę Ci go podesłać na priv.
> [...]

    Dzięki, właśnie wysłałem maila z prośbą.
    Ponadto mam pytanie do kolegi: Acronis tworzy obraz skompresowany (np. moja
    12GB dane systemu z 30GB partycji) prawie 3x bo taki obraz zmieścił mi się
    na płytce 4.5GB. Kiedyś szukałem rozwiązania, żeby program stworzył
    bootowalny obraz, dodając do plików obrazu partycji swoje pliki.....
    Czy BootIt kompresuje? bo znam go raczej z obsługi bootowania.