    Date: Mon, 27 Oct 2014 23:24:08 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Octavia - oberwana skrzynia biegów

    > W octavii mojego kolegi oberwała się skrzynia biegów. Objawia się to
    > tak, że skrzynia normalnie działa, ale strasznie grzechocze przy jeździe
    > do przodu (wsteczny działa OK). To mechanik stwierdził, że skrzynia
    > oderwała się od jakichś łap mocujących.

    Musicie ustalić co się od czego oderwało.

    Skrzynia biegów jest skręcona mocno z silnikiem i tworzy jeden element.
    Zamocowany jest do nadwozia najczęściej na górze z prawej i lewej
    strony, na jednej parze poduszek.
    A skrzynia zamontowana jest na dole na jednej poduszce i czasami jeszcze
    z przodu na drugiej (ta para służy do przenoszenia momentu obrotowego).

    Poduszki to gumowe elementy, a łapy to mocowania przykręcone do skrzyni
    i nadwozia między którymi jest ten gumowy element trzymający je.

    Jak porwały się gumy - trzeba wymienić gumy.
    Jak połamały się łapy, to trzeba je wymienić, ew. pospawać.
    Jak wyrwały się łapy ze skrzyni, to trzeba naprawić gwinty itd.

    > I pytanie w imieniu kolegi - z czego jest obudowa skrzyni zrobiona?

    Pewnie z aluminium

    > Da
    > się przyspawać te oderwane łapy?

    Łapy zapewne są przykręcone.

    > Bo biegi działają normalnie, więc w
    > środku się nie uszkodziła.

    A to nie jest powiedziane - jak faktycznie łapy wyrwały się obudowy, to
    przyczyną może być pęknięta obudowa.
    Ale stawiam że pewnie porwały się jednak tylko gumy.