  • 1. Data: 2014-10-27 16:33:58
    Temat: Octavia - oberwana skrzynia biegów
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W octavii mojego kolegi oberwała się skrzynia biegów. Objawia się to
    tak, że skrzynia normalnie działa, ale strasznie grzechocze przy jeździe
    do przodu (wsteczny działa OK). To mechanik stwierdził, że skrzynia
    oderwała się od jakichś łap mocujących.

    Moje pytanie jest, na czym właściwie taka awaria polega? Jak jest
    skrzynia przykręcona do silnika, to powinna się trzymać na silniku nawet
    jak oderwie się jakieś dodatkowe podparcie?

    I pytanie w imieniu kolegi - z czego jest obudowa skrzyni zrobiona? Da
    się przyspawać te oderwane łapy? Bo biegi działają normalnie, więc w
    środku się nie uszkodziła.

  • 2. Data: 2014-10-27 16:44:34
    Temat: Re: Octavia - oberwana skrzynia biegów
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > Moje pytanie jest, na czym właściwie taka awaria polega? Jak jest
    > skrzynia przykręcona do silnika, to powinna się trzymać na silniku
    > nawet jak oderwie się jakieś dodatkowe podparcie?

    Jakbyś widział np wymianę sprzęgła kiedy łapy skrzyni są odkręcone to
    przekonałbyś się że silnik bez podparca lata jak ping pong.

    > I pytanie w imieniu kolegi - z czego jest obudowa skrzyni
    > zrobiona? Da się przyspawać te oderwane łapy? Bo biegi działają
    > normalnie, więc w środku się nie uszkodziła.

    z amelinium lub stopu magnezu.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 3. Data: 2014-10-27 16:54:58
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> wrote in message
> [...]
    > jakichś łap mocujących.
    > Moje pytanie jest, na czym właściwie taka awaria polega?

    stary podnieś maskę i popatrz skrzynia to jest spory grat jak poruszasz
    silnikiem to zobaczysz gdzie lata

    pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2014-10-27 17:17:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Oct 2014 16:33:58 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Moje pytanie jest, na czym właściwie taka awaria polega?

    W większości samochodów skrzynia z silnikiem tworzą jeden blok wspólnie
    mocowany do podwozia za pomocą elastycznych gumowo-metalowych wsporników.
    Wleź pod brykę i poruszaj silnikiem czy skrzynią to zobaczysz gdzie się
    wsporniki rozleciały.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-10-27 19:22:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Moje pytanie jest, na czym właściwie taka awaria polega? Jak jest
    > skrzynia przykręcona do silnika, to powinna się trzymać na silniku nawet
    > jak oderwie się jakieś dodatkowe podparcie?

    do silnika jest przymocowana ale do wajchy już nie
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-10-27 23:24:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > tak, że skrzynia normalnie działa, ale strasznie grzechocze przy jeździe
    > do przodu (wsteczny działa OK). To mechanik stwierdził, że skrzynia

    Musicie ustalić co się od czego oderwało.

    Skrzynia biegów jest skręcona mocno z silnikiem i tworzy jeden element.
    Zamocowany jest do nadwozia najczęściej na górze z prawej i lewej
    strony, na jednej parze poduszek.
    A skrzynia zamontowana jest na dole na jednej poduszce i czasami jeszcze
    z przodu na drugiej (ta para służy do przenoszenia momentu obrotowego).

    Poduszki to gumowe elementy, a łapy to mocowania przykręcone do skrzyni
    i nadwozia między którymi jest ten gumowy element trzymający je.

    Jak porwały się gumy - trzeba wymienić gumy.
    Jak połamały się łapy, to trzeba je wymienić, ew. pospawać.
    Jak wyrwały się łapy ze skrzyni, to trzeba naprawić gwinty itd.

    > I pytanie w imieniu kolegi - z czego jest obudowa skrzyni zrobiona?

    Pewnie z aluminium

    > Da
    > się przyspawać te oderwane łapy?

    Łapy zapewne są przykręcone.

    > Bo biegi działają normalnie, więc w
    > środku się nie uszkodziła.

    A to nie jest powiedziane - jak faktycznie łapy wyrwały się obudowy, to
    przyczyną może być pęknięta obudowa.
    Ale stawiam że pewnie porwały się jednak tylko gumy.

  • 7. Data: 2014-10-29 01:09:05
    Temat: Re: Octavia - oberwana skrzynia biegów - FINAŁ
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    Odwiedziłem dzisiaj warsztat, gdzie kolega zaprowadził swoją Octavię.
    Okazało się, że łapy mocujące oderwały się od obudowy skrzyni. Mechanik
    mówił, że albo im się uda zespawać, albo zdobędą dobrą obudowę i
    przełożą wnętrze albo kupią nową. To tyle w tym temacie.

  • 8. Data: 2014-10-29 07:15:12
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 października 2014 01:09:08 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz
    napisał:
> [...]
    > mówił, że albo im się uda zespawać, albo zdobędą dobrą obudowę i
    > przełożą wnętrze albo kupią nową. To tyle w tym temacie.

    I dobrze. Jednej sportowej skodzianki mniej.

  • 9. Data: 2014-10-29 10:46:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-29 07:15, k...@g...com pisze:

    > I dobrze. Jednej sportowej skodzianki mniej.

    Sie tak nie ciesz, ten mechanik uchodzi za eksperta w środowisku VW.

    O wiele gorsze są "sportowe" Golfy II z tłumikiem przebitym gwoździem i
    szybami przyciemnianymi zapalniczką.

  • 10. Data: 2014-10-29 18:06:02
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 października 2014 10:46:05 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz
    napisał:

    > Sie tak nie ciesz, ten mechanik uchodzi za eksperta w środowisku VW.
    >
    > O wiele gorsze są "sportowe" Golfy II z tłumikiem przebitym gwoździem i
    > szybami przyciemnianymi zapalniczką.

    Się nie cieszę tylko śmieję z frajerów co sportowe skodzianki mają. Potem
    poupierdalane mocowania silnika, podłożnice itp. Cieszy to się mechanik. Wymontowanie
    zamontowanie skrzyni już ma do roboty. Za to przytuli kasę. Do tego obudowa skrzyni
    albo cała skrzynia ze złomu. Też na tym przytuli. Dla tego mechanika sportowa skoda
    to dobry zarobek.