eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRe: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji › Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    Date: Thu, 17 Oct 2019 19:55:38 +0200

    "? adeus repúblicas da banana - FCK uniao de bananas ?"
    qo7vkt$v71$...@n...albasani.net

    > Jeszcze raz przypomne, skosnookie (w prehistorii
    > odkrywcy i wynalazcy setek (a moze i tysiecy) do
    > dzisiejszego dnia uzytkowanych dobr)

    Teraz są komunistycznymi Chińczykami, ale
    przez kilkaset lat byli Mandżurami...

    Chyba od początku XVII wieku Chińczycy byli podbijani
    przez Mandżurów, których pokonali kulturowo, po czym
    dorżnęli po II wojnie światowej, jako sojuszników
    zbrodniczej Japonii...

    Wcześniej Mandżurowie chyba też podbijali
    Chiny, ale nie całe...

    Poza Mandżurami Chiny padały pod naporem Hunów, Mongołów itp....
    Nie padły, lecz wojny niekoniecznie były obojętne. Podobnie
    z Kazańską ;) Rosją Iwana -- Moskale pokonując militarnie
    Mongołów, Tatarów i inne ludy koczownicze zamieszkujące
    ziemie na wschód od Kazania, stawali się po części tymi
    ludami mentalnie... Inni (niż Moskale) Rusini chrześcijańscy
    raczej nie zachowali się w pamięci narodów... (obecna
    Ukraina to IMO taka sobie ;) dawna Ruś Kijowska)

    Polacy pokojowym osiedleniem Tatarów na swych ziemiach
    uchronili się przed tataryzacją, ale tylko z rąk tych akurat Tatarów...

    -=-

    Upadek Manżurów to w Chinach okres wpływów: Rosji,
    Europy, Japonii, USA... Sławna kolej transsyberyjska
    to częściowo kolej mandżurska. ;) BTW -- to nie jest
    kolej przechodząca *przez* Syberię, ale raczej *po
    skraju* południowym Syberii.

    http://www.kolejnictwo-polskie.pl/default_277.html

    Inną sprawą jest, czy 'Syberia' to azjatycka Rosja,
    czy tylko środkowa część tej azjatyckiej Rosji. ;)

    -=-

    Co do odkryć -- i Chińczycy, i Arabowie, i Europejczycy odkrywali...
    Bez internetu, TV, samolotów, nawigacji dalekomorskiej itp. ludzkość
    zadawalała się wieloma cywilizacyjnymi kolebkami luźno ze sobą
    współpracującymi.

    Ludy koczownicze (jak Mongołowie czy Tatarzy) są nosicielami
    wynalazków/osiągnięć -- jak duże zwierzęta są nosicielami chorób...
    Kogoś napadły, ucząc się czegoś, po czym zostały pokonane przez
    kogoś innego, zarażając go pozyskanymi wcześniej osiągnięciami
    innej cywilizacyjnej kolebki ludzkości, po której być może nie
    pozostawili śladu...

    -=-

    Ogólnie nie zachwycają mnie ani ,,samodzielne'' osiągnięcia
    Egiptu, ani Rzymu, ani Grecji, ani Persji, ani Arabii, ani Chin itd...

    -=-

    > Jesli jedna wykryje na 99.99% i zaraz obok
    > niej nastepna 99.99%... i za pare metrow nastepna, to
    > blad sprowadza sie do 0 (zera).

    100% bezbłędności? -- ponoć porządni prawnicy uczą, że
    w prawie nie ma 100% pewności i żaden wyrok nie zapada
    bez wątpliwości...

    Ludy uznawane przez Europejczyków za cywilizowane (Amerykanie,
    Brytyjczycy, Francuzi, Niemcy) mają na swym sumieniu sporo
    smutnych pomyłek, budzących refleksje... [albo refluksje -- muszę
    to zweryfikować, ale teraz nie mam czasu...]

    --