  • 1. Data: 2013-09-15 16:38:15
    Temat: Odblaski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/56,126512,14097138
    ,Odblaskowe_gadzety___oferta_i_ceny.html

    "Po zmroku na wszystkich drogach bez chodników poza terenami
    zabudowanymi piesi będą mieli obowiązek poruszać się z doczepionym do
    ubrania odblaskowym elementem. Zmiana w Kodeksie drogowym ma poprawić
    bezpieczeństwo na drogach. Przepis prawdopodobnie zacznie obowiązywać
    od jesieni"

    Jak to pisali to byl pomysl, projekt, czy juz uchwalone, a moze
    zatwierdzone ?

    Pomysl w zasadzie szczytny i godny poparcia, ale znajdzie sie kiedys
    czlowiek przypadkiem na takiej drodze ... i skad tu odblask wytrzasnac
    w srodku nocy ?

    J.

  • 2. Data: 2013-09-15 17:55:51
    Temat: Re: Odblaski
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 16:38:15 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pomysl w zasadzie szczytny i godny poparcia,

    Ale jaki pomysł?
    Tego żeby piesi mieli odblaski, czy pomysł żeby uchwalić jakąś tam zmianę w
    ustawie?

    Bo pierwsze może i pomysłem byłoby dobrym, ale raczej nie doczekamy :)

    A zmiana w ustawie... haha... Mniej więcej będzie miała taki skutek jak
    obowiązek oświetlenia rowerów - ci co mają, mieliby oświetlenie i bez
    ustawy, a ci co nie mają, to nie mają, bo mają to gdzieś...

    Bardziej by się tu przydała jakaś kampania społeczna skierowana do
    niekierowców i uzmysławiająca o co tak naprawdę chodzi.
    Bo mało kto rozumie co daje odblask i po co jest - i tu jest problem, a nie
    w brakach w ustawie.

  • 3. Data: 2013-09-15 18:49:25
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-15 17:55, Tomasz Pyra pisze:

    > A zmiana w ustawie... haha... Mniej więcej będzie miała taki skutek
    > jak obowiązek oświetlenia rowerów - ci co mają, mieliby oświetlenie
    > i bez ustawy, a ci co nie mają, to nie mają, bo mają to gdzieś...

    Bo to jak wszystko jest dla ludzi myślących.
    Bezmózg w dodatku napity ma wszystko w dupie.

    Teraz zwłaszcza w te dożynki zrób jakąś trasę przez wiochy późno w nocy.
    Osrać się idzie.
    A ustawa i przepis jest potrzebny. Ba jak takiego nachalnego wiochmena
    bez odblasków zdejmiesz ze środka drogi, to jesteś usprawiedliwiony.

    > Bardziej by się tu przydała jakaś kampania społeczna skierowana do
    > niekierowców i uzmysławiająca o co tak naprawdę chodzi.

    Prędzej doczekasz się kampanii promującej fotoradary i jak szybko i
    sprawnie zapłacić mandat bez wnikania w szczegóły.

    https://www.youtube.com/watch?v=6_pxQFRhl9o
    Teraz powinien być zrobiony replay z odblaskami.

    > Bo mało kto rozumie co daje odblask i po co jest - i tu jest
    > problem, a nie w brakach w ustawie.

    Duży plus dla pewnych firm produkująca plecaki, odzież i buty. Ludzie
    kupując te rzeczy nawet nie zdają sobie sprawy że pewne białe wstawki sa
    odblaskowe.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2013-09-15 18:54:33
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.09.2013 17:55, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > niekierowców i uzmysławiająca o co tak naprawdę chodzi.
    > Bo mało kto rozumie co daje odblask i po co jest - i tu jest problem, a nie

    Są takie opaski odblaskowe które ładnie się zawijaą na nodze lub ręce.
    mozna je dostać od reklamodawców na wielu imprezach, lub kupić za 3zł w
    sklepie (rowerowym) podobnie zawieszki na plecaki szkolne.
    Rozwiązań jest dużo, ale świadomośc społeczna niska.
    ToMasz

  • 5. Data: 2013-09-15 19:02:27
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > obowiązek oświetlenia rowerów - ci co mają, mieliby oświetlenie i bez
    > ustawy, a ci co nie mają, to nie mają, bo mają to gdzieś...

    Będzie miała taki skutek, że każdy cieć będzie mógł za to ukarać jak niczego
    innego nie znajdzie.

> [...]
    > niekierowców i uzmysławiająca o co tak naprawdę chodzi.
    > Bo mało kto rozumie co daje odblask i po co jest - i tu jest problem, a

    Dokładnie. Tylko, że to się nie zdarzy.

  • 6. Data: 2013-09-15 19:04:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

> [...]
    > A ustawa i przepis jest potrzebny. Ba jak takiego nachalnego wiochmena
    > bez odblasków zdejmiesz ze środka drogi, to jesteś usprawiedliwiony.

    No tak, ale nie będzie do tego stosowany jak inne przepisy nie są.

  • 7. Data: 2013-09-15 19:57:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 18:49:25 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Teraz zwłaszcza w te dożynki zrób jakąś trasę przez wiochy późno w nocy.
    > Osrać się idzie.

    Jak już jesteśmy przy ustawie, to przez wiochy późno w nocy nadal będzie
    można chodzić w szaro-czarnym płaszczu maskującym.
    Odblaski tylko poza terenem zabudowanym, a tam tak naprawdę bardzo rzadko
    spotyka się pieszych.

    > A ustawa i przepis jest potrzebny. Ba jak takiego nachalnego wiochmena
    > bez odblasków zdejmiesz ze środka drogi, to jesteś usprawiedliwiony.

    Tu myślę też niewiele się zmieni, bo jak pieszy szedł po jezdni to i tak
    miał obowiązek z niej schodzić przed pojazdem.

  • 8. Data: 2013-09-15 20:40:41
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-15 19:57, Tomasz Pyra pisze:

    > Odblaski tylko poza terenem zabudowanym, a tam tak naprawdę bardzo
    > rzadko spotyka się pieszych.

    Gdy chodzi o samą wiochę to pikuś. Rzecz w tym że oni po imprezie
    migrują między wiochami które sa blisko siebie i to najbardziej jest
    niebezpieczne, zwłaszcza w te deszczowe noce.

    Kilka lat temu takiego jednego ochlaptusa bym przejechał w taka paskudna
    noc. Człapał nachlany środkiem mojego pasa między wiochami. Mijało mnie
    auto które mrugnęło mi światłami. Odruchowo noga z gazu, bo...
    Nie wiem o ile mi prędkość spadła z około 80km/h o 10-20km/h ale gdyby nie
    to to chyba bym go trafił bo manewr był podobny jak na tym filmie wyżej
    z sankami.

    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2013-09-15 23:11:45
    Od: tá´Ź

    Tomasz Pyra wrote:

    > A zmiana w ustawie... haha... Mniej więcej będzie miała taki skutek jak
    > obowiązek oświetlenia rowerów - ci co mają, mieliby oświetlenie i bez
    > ustawy, a ci co nie mają, to nie mają, bo mają to gdzieś...

    Skutek jest taki, że jak walniesz w batmana, to masz co najmniej
    okoliczność łagodzącą.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-09-16 21:44:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Pomysl w zasadzie szczytny i godny poparcia, ale znajdzie sie kiedys
    > czlowiek przypadkiem na takiej drodze ... i skad tu odblask wytrzasnac

    Nie ma "terenów zabudowanych" jak napisał kolejny fahofiec. Niezależnie od
    tego jaki jest ten pomysł trzeba zacząć stosować edukację a nie powszechny
    zamordyzm. Uświadamiać a nie nakazywać w celu złupienia obywatela. Nie
    kupisz świecidełka to zapłacisz więcej. Światła mijania nie nadają się do
    jazdy w dzień a ponieważ chodziło o kasę to zastosowali zamordyzm. U nas tak
    jest ze wszystkim.

    neelix