  • 81. Data: 2018-01-01 23:05:03
    Temat: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message
    news:p2eas6$r7e$3@usenet.news.interia.pl...

    > Według tej informacji można podejrzewać, że wymiana aku przywróci
    > wcześniejszą sprawność:
    > https://www.dobreprogramy.pl/Apple-przeprasza-za-spo
    walnianie-iPhoneow-i-obniza-koszt-wymiany-baterii,Ne
    ws,85068.html

    No dokładnie tak się stanie. Stan akumulatora jest mierzony
    i wpływa na działanie systemu operacyjnego a nie wiek smartfona.

    > Podejrzewam też, że wymiana na jakiś tani, nawet dobrej jakości zamiennik
    > nie wchodzi w rachubę, bo to i tak nie zresetuje tego programowego
    > ograniczenia wydajności.

    Dlaczego tak sądzisz? Wydajność prądowa akumulatora jest mierzona
    i na tej podstawie jest podejmowana decyzja. Nowy akumulator, jeśli
    jest sprawny i dobrze działa, nie będzie powodował spowalniania.

    > Jest też ciekawa informacja w tym artykule: "Apple deklaruje także, że do
    > iOS-a trafią nowe mechanizmy zapobiegające nagłym wyłączeniom starszych
    > iPhone'ów" - czyli co da się? Tylko trzeba chcieć a nie iść na łatwiznę.

    Nie bardzo rozumiem - teraz nagle to samo spowalnianie jest dobre? :-)

    > Według Przemola tak, tylko niech sprecyzuje co uważa pod pojęciem
    > "wymienne" ;-)

    Dokładnie to samo co Twoja polonistka w szkole.
    Rozumiem, że jak masz dziurę w oponie to ponieważ nie możesz
    jej wymienić w domu gołymi rękami kupujesz nowy samochód? :-)
    Są zapewne według Twoich standardów niewymienne??? :-))))

  • 82. Data: 2018-01-01 23:07:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Ależ oczywiście że ma gdyż ten problem nabrzmiewa i zaprząta nam głowy tak
    > ze 2 razy częściej niż w innych gorszych urządzeniach.
    > Gdyby bateria miała prawdziwy emeizing i musiała wytrzymać cały dzień mimo
    > katorżniczej pracy z pełną wydajnością to pewnie nikt by się tutaj nie
    > zająknął :-)
    >
    > A tak:
    > "Kochanie, jest dopiero jedenasta a mi już bateria pada a dopiero w
    > połowie pracy jestem" :-)

    Powiedz żonie aby trochę w domu posprzątała zamiast od rana
    non stop na Instagramie czy Pinterest siedzieć :-P

    > W moim starym wysłużonym Galaxy SII wymiana baterii trwa tak z 90 sek.
    > ( z rozpakowaniem z pudełka i prawidłowym restartem telefonu.

    No ale kogo to interesuje? Ja w swoim iPhone nie muszę się tak
    spieszyć z wymianą baterii bo wymienia się ją raz na 5-6 lat.

    > A Tobie? :-)
    >

    > WRÓĆ!!!
    >
    > Doszliśmy do najważniejszej kwestii. (reszta to betka)
    > Czy i kiedy się dowiem że bateria w ajfonie już nie teges?
    >
    > To najważniejsze pytanie na dziś!

    No według zapewnień Apple postarają się udostępnić więcej
    diagnostyki na temat stanu technicznego akumulatora niedługo.

  • 83. Data: 2018-01-01 23:08:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jak jesteś sprawny manualnie, to wymienisz nawet nierozłączną część - bo
    > usuniesz klejenia, zgrzania, spawy, czy nity, tak jak to musisz kombinować
    > "wymieniając" baterię w jajku. Zatem w twoim słowniku słowo "niewymienny"
    > nie istnieje, ale dla klienta bateria w jajku jest niewymienna.

    Dokładnie tak samo jak dla Twojej żony koło w samochodzie jest niewymienne.

  • 84. Data: 2018-01-01 23:10:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Faktycznie. Tego nie mogę pojąć. Takie miało być fantastyczne zarządzanie
    > energią o którym tu wielokrotnie też pisałeś.
    > Dlaczego system jest tak kulawy i tak bardzo wrażliwy na skoki napięcia i
    > dlaczego w związku z jego ułomnością projektanci nie pomyśleli o
    > zabezpieczeniu się na taką okoliczność stosownym zapasem prądu?
    >
    > TEGO NIE MOGĘ POJĄĆ
    >
    > I kolejne najważniejsze:
    >
    > Dlaczego klient nie był informowany przed zakupem o takim sposobie
    > rozwiązywania tego problemu?
    >
    > Wszak taka informacja mogłaby w znaczący sposób wpłynąć na decyzję kupna.

    Wytocz im sprawę sądową o tego swojego ipone 5C :)

  • 85. Data: 2018-01-01 23:12:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-01 o 23:08, Pszemol pisze:

    > Dokładnie tak samo jak dla Twojej żony koło w samochodzie jest niewymienne.

    Nie, to nie jest poprawna analogia.

    To coś jak wymiana akumulatora (albo możesz zrobić to sam, ewentualnie z
    pomocą narzędzi, albo musisz spawać karoserię, bo producent na złość
    zamknął akumulator bez dostępu przez użytkownika, ale oczywiście
    będziesz pszemolił, że skoro można się do niego dospawać, to jest
    wymienny, mimo że właśnie intencją producenta było to, aby wymienny nie
    był).

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2018-01-01 23:14:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 23:07, Pszemol pisze:
    > No ale kogo to interesuje? Ja w swoim iPhone nie muszę się tak
    > spieszyć z wymianą baterii bo wymienia się ją raz na 5-6 lat.

    To znaczy że przynajmniej ta bateria jest normalna w przeciwieństwie do
    jej otoczenia :-)

    To się pytam dlaczego jest takie chalo i użytkownicy się skarżą a
    producent się tłumaczy?

    > No według zapewnień Apple postarają się udostępnić więcej
    > diagnostyki na temat stanu technicznego akumulatora niedługo.

    Szacun :-)

  • 87. Data: 2018-01-01 23:18:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01.01.2018 o 23:05, Pszemol pisze:
> [...]
    >>

    > No dokładnie tak się stanie. Stan akumulatora jest mierzony
    > i wpływa na działanie systemu operacyjnego a nie wiek smartfona.

    Jeszcze zadajesz takie pytanie? Dlatego bo to jabłko i ono sobie nie
    odpuści aby ich aku kupować. Przez lata przecież was (wyznawców) do tego
    przyzwyczajali.

    > Wydajność prądowa akumulatora jest mierzona
    > i na tej podstawie jest podejmowana decyzja.

    To nie znaczy, że zadziała po wymianie. Aku w telefonie to nie samo
    ogniwo, i nie jest nigdzie powiedziane, że jego wymiana na zamiennik
    przyniesie oczekiwany przez użytkownika skutek.
    Podobnie jak z tuszami do wielu modeli drukarek - nie ma chipa, to tusz
    według drukarki do d..y

    > Nowy akumulator, jeśli
    > jest sprawny i dobrze działa, nie będzie powodował spowalniania.

    Jeśli telefon go zaakceptuje w 100%,

    > Nie bardzo rozumiem - teraz nagle to samo spowalnianie jest dobre? :-)

    Gdzie to napisałem? Chodzi o to, że jednak można wprowadzić poprawki
    zapobiegające resetowaniu/wyłączeniu urządzenia zamiast go spowalniać.

> [...]
    > jej wymienić w domu gołymi rękami kupujesz nowy samochód? :-)
    > Są zapewne według Twoich standardów niewymienne???  :-))))

    Chcesz pisać o wymianie kół to idź na grupę o samochodach zamiast
    mieszać dwa *różne* tematy

    --
    Czarek

  • 88. Data: 2018-01-02 00:10:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 20:58, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Złe podsumowanie. Akumulatory są wystarczająco wydajne
    > na początku swojego życia. Niestety po wielu latach ich wydajność
    > spada, i czasem może nie wystarczyć na zaspokojenie dużych
    > chwilowych potrzeb elektroniki, co powodowałoby resety
    > w niespodziewanych momentach chwilowego przeciążenia.
    > Aby zapobiedz tym resetom iOS wykrywa stary, niewydajny
    > aku i odpowiednio modyfikuje zegar procesora aby ograniczyć
    > maksymalne piki prądowe oczekiwane od akumulatora.

    Ok, tak napisał producent,
    W moim przypadku (i jak widzę nie tylko, bo sporo osób u mnie w firmie
    wzięło ten szrot z ciekawości) jednak iOS wykrywa stary, nienajnowszy
    model telefonu 4s i modyfikuje zegar procesora aby ograniczyć jego
    wydajność już w pierwszych minutach po wypakowaniu go z nowiuteńkiego
    pudełka podłączeniu do iCośtam w celu aktualizacji.
    Tak to u mnie przebiegło.
    Telefony działają normalnie tylko tym, co nie pozwolili na aktualizację.
    Mój nowiuteńki, nawet nie zdążyłem rozpakować i założyć szkła
    ochronnego, leży w pudełku w szafie.

    --
    Irokez

  • 89. Data: 2018-01-02 00:48:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Jan 2018 13:45:48 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Inaczej korzystają z zasobów procesora - programy pod iOS
    > pracują w kodzie procesora, bez pośrednictwa interpreterów
    > czy wirtualnych maszyn które mogą niwelować impulsy
    > prądu i powodować bardziej jednostajny lecz większy pobór
    > prądu z akumulatora.

    Rotfl, no masz widzę pojęcie chłopie, post 18 roku już zaliczyłes.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2018-01-02 00:49:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Jan 2018 22:02:09 +0100, z <...@...pl> wrote:
    > Czyli przy zaprojektowaniu tak małych baterii taką cechę systemu
    > należałoby uznać za jego wadę.

    Brednia, którą napisał nie nadaje się do wyciągania żadnych wniosków.

    --
    Marek