    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Open Source czyli kolonializm intelektualny
    Date: Thu, 15 Nov 2018 12:55:26 +0000 (UTC)
    <4...@g...com>
    <7...@g...com>
    <b...@g...com>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <3...@g...com>
    <f...@g...com>
    <0...@g...com>

    Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > To jest bardzo ciekawa obserwacja. To, że Usenet zanika, widać wyraźnie,
    > spadek wartościowych tematów na tej grupie jest jednym z przejawów.

    Są jeszcze zagraniczne grupy, one mają się trochę lepiej, choć też mają
    swoich oszołomów (i jednego naszego).

    > Problem w tym, że nie powstała platforma, która mogłaby Usenet zastąpić
    > w tym sensie, że naturalnie wspierałaby dyskusje prowadzone przez
    > dłuższy czas.

    Ze wszystkich istniejących platform dyskusyjnych, które widziałem, Usenet
    jest IMO najlepiej zorganizowany, choć ma oczywiście swoje wady.

    > Pamiętam, jak Quora się reklamowała wysokim poziomem ("Tired of the
    > Internet shouting factory?" czy jakoś tak), ale realia portali
    > społecznościowych chyba wygrały - jeśli w poszukiwaniu użytkowników
    > wprowadzono system zachęt (pieniądze? wtf?) za zadawanie pytań, to ten
    > serwis można już zamknąć, on już nie wypełni swojej obietnicy.

    Z jakiegoś powodu Quora przez ostatni rok zrobiła się strasznym
    śmietnikiem. Może faktycznie system zachęt ją zepsuł.

    > Reddit to śmietnik, na LinkedIn grupy zamieniły się w darmowe tablice
    > ogłoszeniowe, jakieś Facebooki czy Twittery mieszają w tematy z różnych
    > dziedzin życia w jednym strumieniu (hashtagi tego nie rozwiązują, tylko
    > zaciemniają przekaz), itd.

    Grupy tematyczne na Facebooku mają żenująco niski poziom, szczególnie w
    porównaniu do analogicznych grup na Usenecie. Pewnie to kwestia progu
    wejścia. Ruch natomiast mają dużo większy.

    > Konkretnie: gdzie teraz można podyskutować o programowaniu? Skoro już
    > nie tutaj a gdzie indziej nie? A może tutaj da jeszcze radę?

    Sam bym się chętnie dowiedział.