    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 15 Nov 2018 07:08:55 -0800 (PST)
    <9...@t...no1>
    <0...@g...com>
    <mm9gk7ay76jx$.dlg@tyczka.com>
    <4...@g...com>
    <7...@g...com>
    <b...@g...com>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <3...@g...com>
    <f...@g...com>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Open Source czyli kolonializm intelektualny
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2018 10:39:55 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > To jest bardzo ciekawa obserwacja. To, że Usenet zanika, widać wyraźnie, spadek
    wartościowych tematów na tej grupie jest jednym z przejawów. Problem w tym, że nie
    powstała platforma, która mogłaby Usenet zastąpić w tym sensie, że naturalnie
    wspierałaby dyskusje prowadzone przez dłuższy czas. To, co w Usenecie jest dobre, to
    właśnie brak systemu zachęt. Stack jest popsuty przez to, że ludzie ścigają się na
    punkty a odpowiedzi nie sa po kolei, tylko porządkowane według plebiscytu. Pamiętam,
    jak Quora się reklamowała wysokim poziomem ("Tired of the Internet shouting factory?"
    czy jakoś tak), ale realia portali społecznościowych chyba wygrały - jeśli w
    poszukiwaniu użytkowników wprowadzono system zachęt (pieniądze? wtf?) za zadawanie
    pytań, to ten serwis można już zamknąć, on już nie wypełni swojej obietnicy. Reddit
    to śmietnik, na LinkedIn grupy zamieniły się w darmowe tablice ogłoszeniowe, jakieś
    Facebooki czy Twittery mieszają w tematy z różnych dziedzin życia w jednym strumieniu
    (hashtagi tego nie rozwiązują, tylko zaciemniają przekaz), itd.

    > Czy to wynika z tego, że ludzie stracili potrzebę takich dyskusji, czy po prostu
    przegrywamy z komercjalizacją (i co za tym idzie, trywializacją) wszystkiego?

    > Konkretnie: gdzie teraz można podyskutować o programowaniu? Skoro już nie tutaj a
    gdzie indziej nie? A może tutaj da jeszcze radę?

    clc was historically sorta fun to me
    ich probelm jest taki ze pojmuja tematyke
    nawet c strasznie wasko i jest tam kilkau maniakow ktorzy chca dyskutowac glownie
    standard - co jest dosyc bezuzyteczne...
    ew tez moaj cos do powiedzneie w temacie pisani kompilatorow i w takich tematach..
    jak ktos chce podyskutowac o c++ to clc++
    jest tez dosyc aktywna

    na clc pisuje od czasu do czasu ale teraz wogole mniej uzywam usenetu bo nieststy nie
    bardzo da sie tam z kims pogadac o zbyt konkretnych problemach, jak np mam jakis
    problem z czegos zachaczajacegoi o mechanike w 3d (cos jak te godkowe figurki) to juz
    jest gorzej po prostu nie
    ma ludzi zdolnychtakie cos obgadac

    kiedys pisalem troche na gamedev.net ale
    to miejsce ma baranow jakko moderatorow
    (taki modek zwykle cie zbanuje jak jestes madrzejszy od niego) oraz tez nie bardzo
    sie pisza na dluzsze duskusje - a pewne tematy wymagaja dluzszej dyskusji

    sprowadza sie to do tego ze jak cos robie to sam musze to porozkminiac dopoki mi pary
    starczy, czasem napisze przy tym jakiegos nieco oftopicznego posta z moimi
    przemysleniami po drodze i tyle