  • 61. Data: 2023-01-17 11:57:39
    Temat: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jan 2023 11:03:29 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Mnie to przypomina działanie niektórych kolesi z Usenetu.

    Spełnienie testu Usenetu przed testem Turinga to bardzo dobra
    wiadomość.
    Jeśli współczesne AI jest już niedróżnialne od kolesi z Usenetu to
    jest to zajbisty sukces a skala podstępu w tej dziedzinie zasługuje
    na coś więcej niż polskie narzekanie.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2023-01-17 12:07:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2023 22:14:36 +0100, Marek wrote:

    > A dlaczego gadasz z nią po angielsku?
    > Moja rozmowa odbyła się po polsku:

    Ciekawe - trenowali po polsku, czy tlumaczą sobie na angielski i z
    powrotem?

    J.

  • 63. Data: 2023-01-17 12:09:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A to nie jest SI?!

    Si... krzem? Chyba jednak białko.

    Robert

  • 64. Data: 2023-01-17 12:21:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2023 23:35:13 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A ja się doczekałem! Po którymś pytaniu zrobiła zwiechę, rzuciła errorem
    > na czerwono, i już nic nie dało się zrobić. Musiałem się przelogować.

    > To dokładnie potwierdza moje badania. Zna procedurę wymiany koła, umie
    > ją rozpisać na punkty, wie o hamulcu ręcznym, zatem potrafi się wykazać.
    > Zaaplikuje ją do pytania o ponton, o wóz drabiniasty, czy o pęknięte koło
    > fortuny. Ona z naszych pytań bierze tylko tyle, ile potrzeba do sklecenia
    > jakiejś odpowiedzi. W zasadzie nic z tego nie rozumie (w żadnym rozumieniu
    > słowa "rozumie").

    Dawno dawno temu, byla jakas "AI" z serii Turbo z naturalną rozmową.
    Turbo Prolog?

    Miala baze danych geograficznych USA.

    I z pytania typu "Please, tell me longest river in Oklahoma",
    wyciagala kluczowe informacje "longest" "river" "in Oklahoma".
    I juz odpowiedziec latwo.
    I nawet nie interesowało jej, ze to "longest", tylko wyciagała
    informacje że chodzi o "maksymalny przymiotnik".
    Mogles potem spytac o "longest mountain", "highest lake" to bylo
    najwieksze jezioro itp ...

    Ale i tak podziwiam.
    Ma widac dostep do encyklopedii, ale nie tylko. Bo w encyklopedii nie
    ma wymiany koła.

    Mozliwe, ze jest to cos w rodzaju wyszukiwarki Google, ale widac
    dobrej i inteligentnej :-)

    J.

  • 65. Data: 2023-01-17 12:32:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2023-01-17 o 12:21 +0100, J.F napisał:
    > Ma widac dostep do encyklopedii, ale nie tylko. Bo w encyklopedii nie
    > ma wymiany koła.

    Ma (miała) dostęp do internetu, w tym wszelkich artykułów, blogów itp,
    do 2021 r. Czyli o wydarzeniach sprzed roku nic nie wie. Przynajmniej
    tak mi powiedziała, jak zapytałem ją skąd ona to wszystko bierze.

    Mateusz

  • 66. Data: 2023-01-17 12:34:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 12:21, J.F pisze:
    > Dawno dawno temu, byla jakas "AI" z serii Turbo z naturalną rozmową.

    Z dawano, dawno temu pamiętam chatbota ELIZA. Chyba z czasów przed
    internetem.

    Robert

  • 67. Data: 2023-01-17 12:38:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2023-01-17 o 11:43 +0100, Marek napisał:

    > Przecież mi odpowiedział podobnie:
    >
    > Nie mogę znaleźć żadnych informacji dotyczących pojęcia "w kącie
    > sztoi i sze boi". Wydaje się to być fragmentem jakiegoś tekstu lub
    > powiedzenia, ale bez dodatkowego kontekstu trudno jest mi określić
    > jego znaczenie.

    Podobnie, ale jednak niezupełnie to samo. Twoja odpowiedź dużo bardziej
    mi się podoba, bo zawiera jakieś przypuszczenie, jakąś bramkę do
    rozwinięcia dalszej drogi poznawczej. Ja tego nie uświadczyłem, bo mi
    odpowiada tylko suchymi danymi (prawdziwymi lub nie, ale to powiedzmy
    drugorzędne). Niczego nie sugeruje, o nic nie dopytuje.

    Mateusz

  • 68. Data: 2023-01-17 12:44:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Si... krzem? Chyba jednak białko.

    Raczej na pewno białko, teraz tylko żartowałem. Ale też nigdy nie
    wierzyłem w realność Stokrotki. Tej osoby w prawdziwym świecie nie ma.
    Ktoś się zabawił stworzeniem wirtualnego bytu, a że to dawno było,
    możliwości symulacji w krzemie były niewystarczające, symulował
    we (własnym) białku. Zapewne ze sporym wsparciem software'owym.

    Dlatego nigdy jej (podejrzewam, że raczej jego) nie splonkowałem.
    Przeciwnie, lubiłem śledzić dyskusje i patrzeć, jak trolluje swoich
    rozmówców, robi z nimi co chce. Ktoś przy tym miał świetną zabawę,
    więc dlaczego ja miałbym się do niej (biernie) nie podłączyć?
    Pomysł na Stokrotkę był czymś wyjątkowym.

    Co innego Kogucik, XL czy parę innych podobnych person. Są zupełnie
    realne, w świecie żywych można spotkać mnóstwo identycznych kopii.
    Żadnej świeżości, nic wyjątkowego, chyba tylko to, że jakoś trafili
    do Usenetu, co wielu może dziwić. Czytać nie warto, strata czasu,
    więc nie czytam.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2023-01-17 12:51:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > informacje że chodzi o "maksymalny przymiotnik".
    > Mogles potem spytac o "longest mountain", "highest lake" to

    W książcze "Nowoczesne zabawki" opisany był radzicki humanoidalny
    robot, który słuchał i wykonywał polecenia. Uczony radziecki wołał
    do niego "w lewo" albo "na prawo", a on odpowiednio skręcał.
    Rozpoznawanie mowy polegało na liczeniu sylab, więc gdyby badacz
    uległ impeerialistycznym podszeptom i powiedział "w prawo", to by
    było kiepsko.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2023-01-17 12:58:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ma (miała) dostęp do internetu, w tym wszelkich artykułów, blogów itp,
    > do 2021 r. Czyli o wydarzeniach sprzed roku nic nie wie. Przynajmniej
    > tak mi powiedziała, jak zapytałem ją skąd ona to wszystko bierze.

    Ja nie pytałem, sama mi zaczęła gadać o tym roku 2021, by przykryć swoją
    niewiedzę. Co było kompletnie bez sensu, bo pytałem o jakieś starocie.

    Jarek

    --
    -- Skąd pan bierze takie dziwne porównania? -- rzek Bretschneider z naciskiem.
    Mówi pan najpierw o Ferdynandzie, a potem o handlarzu bydła.