    From: marjan <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony 185/65R14 zamiast 185/60R14
    Date: Sat, 03 Apr 2010 21:21:04 +0200
    Sender: m...@s...agh.edu.pl

    Rafal M pisze:
    > Hej
    > Obecnie w aucie (Fiat Bravo z 1998) mam opony w rozmiarze 185/60R14
    > (czyli zalecane przez producenta).
    > Co sie stanie, jesli je wymienie na rozmiar 185/65R14?

    Tak jak już Ci klm pisał - na 98% nic się nie stanie. Przy tak
    niewielkiej zmianie mała szansa aby coś miało obcierać. Producenci
    rzadko kiedy wstawiają maksymalnie duże koła jakie wchodzą w nadkola, a
    już szczególnie w takich autach "niskobudżetowych".

    Ja w moim Punto miałem 155/70 R13, producent w lepszych modelach
    montował 165/65 R14 (zawieszenie i cała reszta raczej była bez zmian), a
    ja do siebie założyłem 175/65 R14 i widzę że jest jeszcze dość luzu
    (akurat ostatnio jechałem bardzo mocno załadowanym autem i wtedy patrzyłem).

    > Ogonie pytam, bo musze wymienic opony - zdecydowalem sie na opony
    > caloroczne (auto jezdzi tylko po miescie, male przebiegi).
    > Do wyboru mam Debice Naviagtor i Debice Navigator2 - ta druga opona ma
    > znacznie lepsze opinie - tylko wlasnie jest dostepna tylko w tym
    > wiekszym rozmiarze - 185/65R14.

    Ja po doświadczeniach z Dębicą Frigo powiedziałem sobie, że nigdy więcej
    dębicy, ale to tylko taki mój wewnętrzny sprzeciw ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana