eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D › Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
  • Data: 2014-12-15 13:33:00
    Temat: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Nix" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2014-12-15 12:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Hello Nix,
    >>
    >> Monday, December 15, 2014, 10:41:20 AM, you wrote:
    >>
    >>> Mam nietypowy problem: Mam Aurisa 1.4 D4D w b. dobrym stanie
    >>> technicznym, auto bezwypadkowe, z salonu. Dopóki używam oryginalnych
    >>> letnich kół Toyoty (alu) 16cali z oponami 205/55 auto na suchym/mokrym
    >>> prowadzi się zupełnie ok, a jeżdżę spokojnie, delikatnie bez szaleństw.
    >>> Kiedy zmieniam koła na zimowe 195/65R15 na felgach od Toyoty Previi tj.
    >>> 6,5J ET50 mam taki efekt, że na mokrej nawierzchni i przy nieco
    >>> ciaśniejszym wchodzeniu w zakręty czuję wyraźnie uślizgiwanie auta!!!
    >>> Przy zakręcie w prawo czuję jak tył traci przyczepność i wyjeżdża na
    >>> zewnątrz zakrętu, ja w tym momencie odpuszczam gaz i przyczepność
    >>> natychmiast wraca, wątpliwości jednak zostają...
    >>
    >> Jakby to było auto z tylnym napędem - rozumiałbym. Ale teraz nie
    >> rozumiem. W FWD ujęcie gazu przy nadsterowności powinno spowodować
    >> natychmiastowy obrót.
    >>
    >> [...]
    >>
    > No tak, tylko że jako że jeżdżę delikatnie to nie nadsterowność a zaledwie
    > próba wejścia w nadsterowność, innymi słowy zjawisko zduszone z zarodku,
    > dlatego nie ma mowy o obrocie, ale czuć delikatne szarpnięcie. Poza tym
    > wchodzę w zakręt też nie mając pedału "w podłogę" tylko ekonomicznie-
    > odpuszczenie gazu też nie jest gwałtowne bo i zjawisko gwałtowne nie jest,
    > pewnie dlatego nie obraca.
    >
    > Dzieje się tak TYLKO na śliskiej nawierzchni, więc ja winę upatruję w
    > felgach lub/i oponach a nie fabrycznych właściwościach auta, dziwne tylko
    > że teraz to zauważyłem w tym roku, a te koła z tymi oponami mam od 4
    > sezonów i kiedyś tego nie zauważałem w ogóle.
    >


    Może być kilka przyczy. Opony się zestarzały, zawieszenie z tyłu ma luzy,
    amortyzatory nie trzymają, geometria z tymi felgami jest niewłaściwa. U mnie
    tak czasem jest, że mam wrażenie, że tył ucieka. Po wymianie silentbloków
    jest o wiele lepiej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: