  • Data: 2019-02-20 22:06:45
    Temat: Re: Opportunity się zepsuł ale wcześniej się zestarzał
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-20 o 21:04, s...@g...com pisze:

    > Wiele tego rodzaju maszyn takie czytniki mialo.
    > W poznych latach 90-tych na takiej pracowalem.
    > A maszyna dosyc powazna, frezarka o polu roboczym ponad 3x3m.
    > OIDP firmy oerlikon.
    >
    > Co mnie tam dziwilo to jak szybko program sie z takiej tasmy czytal.

    Niestety, nie pracowałem na takich maszynach. Na zakładzie miałem tylko
    praktyki. Natomiast na warsztatach szkolnych szczytem techniki było
    włączenie mechanicznego posuwu. Być może instruktorzy się bali, że po
    włączeniu posuwu suport przejedzie do następnej tokarki ;)
    Natomiast noże ze spieków albo inne lepsze narzędzia to najczęściej były
    trzymane w szafie jak jakieś relikwie, i rzadko używane. Ale dzięku
    używaniu narzędzi głównie ze stali szybkotnącej można się było choćby
    nauczyć ich ostrzenia.
    Jednak jedno muszę przyznać: większość instruktorów dysponowała dużą
    wiedzą i umiejętnością jej przekazania - oczywiście, o ile ktoś nie był
    na wiedzę odporny.

    Natomiast na WUCH-u było sporo ciekawych maszyn - np tokarki ze stołem o
    średnicy kilku metrów, gilotyna z nożem bodajże 30 metrów,
    współrzędnościowa maszyna plazmowa do wycinania też wielkości domu
    jednorodzinnego, galwanizernia niewiele mniejsza od boiska piłkarskiego,
    szlifierki magnetyczne z kilkumetrowymi stołami itp.

    I niestety, wszystko diabli wzięli, podobnie jak wiele zakładów typu
    Kabel Kraków, Kable z Ożarowa, tekstylne z Łodzi czy Żyrardowa, itd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam