    From: "Robakks" <R...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ostatni krok Achillesa
    Date: Mon, 5 Apr 2010 12:10:33 +0200

    "Robakks" <R...@g...pl>
    news:hpc1um$4fk$1@inews.gazeta.pl...

    > Ależ proszę. Specjalnie dla Ciebie otworzę wątek:
    > Tekst:
    > Punkt jest tym, co nie ma części /"Elementy" - Euklides/
    > Odcinek składa się z continuum punktów.
    > Ostatni krok Achillesa (punkt) nie dzieli się, bowiem nie ma części.
    >
    > Z powyższego wynika, że długość przedostatniego kroku
    > jest równa 2 punkty.
    >
    > Dla zainteresowanych ilością kroków Achillesa anglojęzyczna strona
    > Wikipedii, która nie ma odpowiednika w języku polskim:
    > "Cardinality of the continuum"
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Cardinality_of_the_cont
    inuum
    > / koniec tekstu
    > źródło: http://matematyka.pl/190605.htm
    >
    > Napisz mi cenzorze, czy Ty sam osobiście wywalisz ten wątek do kosza,
    > czy zrobi to jakiś inny głupiec? :-)
    > Edward Robak* z Nowej Huty
    > ~>°<~ c:psf,psi | apm
    > miłośnik mądrości i nie tylko :)

    z Forum matematyka.pl

    Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2010, 09:30 przez Althorion, łącznie edytowano 1 raz
    Od: Althorion Wysłano: 5 kwietnia 2010, 09:30
    > Twój temat Ostatni krok Achillesa zostal przeniesiony do nowego działu.
    > Kliknij w link, aby przejść do tematu http://matematyka.pl/190605.htm.

    było:
    > Matematyka - królowa nauk > Analiza > Granica funkcji
    przeniesiono:
    > Matematyka wczoraj i dziś > Dyskusje o matematyce

    Umieściłem wątek w dziale: "Granica funkcji" bowiem rzecz dotyczy
    granicy podziału połówkowego. Nie jest moim zamierzeniem dyskutować
    o matematyce, lecz o GRANICY funkcji połówkowej i ilości składników
    tej funkcji:
    1/2 + 1/4 + 1/8 +.. 1/2^n .. + 4pkt + 2pkt + 1pkt
    Nota bene:
    Dział "Dyskusje o matematyce" ma uszkodzone sortowanie wg. daty

    "miodzio1988"
    > "Robakks na innym forum"

    > Twoje posty poleciały do kosza, bo nie były zgodne z regulaminem
    > ( Latex- powód był napisany więc nie wiem czemu się żalisz na
    > każdym [b]innym[/b] "forum", że u nas nie dają Ci się swobodnie wypowiadac )
    Jesli chcesz
    > prowadzić dyskusje to zapraszam
    > do lektury:
    > http://matematyka.pl/regulamin.htm
    > http://matematyka.pl/poradnik.htm#images/poradnik/1.
    png
    > Na tym "drugim" forum nie będę tego pisał, bo głupków, którzy tam pisują na pewno
    nie przekona
    > fakt, że na normalnym forum obwiązuje jakiś regulamin.

    Osiąganie granicy podziału połówkowego odcinka nie ma nic wspólnego
    ani z regulaminem forum matematyka.pl, ani z Teorią Mnogości, ani z
    Lateksem, ani z demagogią i praniem mózgów. Piszę o matematyce
    pewników: geometrii i arytmetyce wyrażanej także algebraicznie.
    To nie teoria, lecz fakty i konkrety.

    > [size=150][b]A teraz wracamy do tematu[/b][/size]
    >
    > Miłośniku mądrości radzę najpierw zapoznać się z podstawowymi pojeciami teorii
    mnogosci. inaczej
    > dyskusja bedzie bez sensu. Chcesz zapewne dyskusji na ww temat. Jakiej dyskusji
    oczekujesz?
    > Co mamy dyskutowaC? I mow konkretnie bez tych filozoficznych bzdur. Opieraj się na
    faktach. I
    > jesli przyjmujesz inne definicje niz normalni matematyce to od razu nam o tym
    powiedz.

    Oczekuję dyskusji na temat ostatniego kroku Achillesa, co jasno
    widać w temacie.

    > -- 5 kwietnia 2010, 09:47 --
    >
    > I jesli zamierzasz pisac rzeczy typu:
    > (cytaty z innego forum)
    > To może w ogole nie zaczynajmy tej dyskusji...[b]merytorycznie proszę[/b]

    Zbiór liczb naturalnych N jest zbiorem skończonym, bowiem podział
    połówkowy osiąga granicę rekurencyjnie. Gdybyś czytał odnośnik,
    do "Cardinality of the continuum" to dostrzegł byś również wzór:
    2^Alef0 = continuum oraz Alef0 = N

    Jeśli chcesz rozmawiać merytorycznie to napisz czy rozumiesz
    poniższy zapis:
    2^(Alef0-1) = continuum/2

    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~