  • 1. Data: 2010-04-05 07:02:46
    Temat: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    > Czekam na rzeczową dyskusję - podważ twierdzenia, wskaż błędy
    > w ich dowodach...

    Ależ proszę. Specjalnie dla Ciebie otworzę wątek:
    > Analiza > Granica funkcji > Ostatni krok Achillesa
    Tekst:
    Punkt jest tym, co nie ma części /"Elementy" - Euklides/
    Odcinek składa się z continuum punktów.
    Ostatni krok Achillesa (punkt) nie dzieli się, bowiem nie ma części.

    Z powyższego wynika, że długość przedostatniego kroku jest równa 2 punkty.

    Dla zainteresowanych ilością kroków Achillesa anglojęzyczna strona
    Wikipedii, która nie ma odpowiednika w języku polskim:
    "Cardinality of the continuum"
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cardinality_of_the_cont
    inuum
    / koniec tekstu
    źródło: http://matematyka.pl/190605.htm

    Napisz mi cenzorze, czy Ty sam osobiście wywalisz ten wątek do kosza,
    czy zrobi to jakiś inny głupiec? :-)
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~ c:psf,psi | apm
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 2. Data: 2010-04-05 10:10:33
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "Robakks" <R...@g...pl>

> [...]
    > / koniec tekstu
    > źródło: http://matematyka.pl/190605.htm
    >
    > Napisz mi cenzorze, czy Ty sam osobiście wywalisz ten wątek do kosza,

    z Forum matematyka.pl

    Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2010, 09:30 przez Althorion, łącznie edytowano 1 raz
    Od: Althorion Wysłano: 5 kwietnia 2010, 09:30
    > Twój temat Ostatni krok Achillesa zostal przeniesiony do nowego działu.
    > Kliknij w link, aby przejść do tematu http://matematyka.pl/190605.htm.

    było:
    > Matematyka - królowa nauk > Analiza > Granica funkcji
    przeniesiono:
    > Matematyka wczoraj i dziś > Dyskusje o matematyce

    Umieściłem wątek w dziale: "Granica funkcji" bowiem rzecz dotyczy
    granicy podziału połówkowego. Nie jest moim zamierzeniem dyskutować
    o matematyce, lecz o GRANICY funkcji połówkowej i ilości składników
    tej funkcji:
    1/2 + 1/4 + 1/8 +.. 1/2^n .. + 4pkt + 2pkt + 1pkt
    Nota bene:
    Dział "Dyskusje o matematyce" ma uszkodzone sortowanie wg. daty

    "miodzio1988"
    > "Robakks na innym forum"

    > Twoje posty poleciały do kosza, bo nie były zgodne z regulaminem
    > ( Latex- powód był napisany więc nie wiem czemu się żalisz na
    > każdym [b]innym[/b] "forum", że u nas nie dają Ci się swobodnie wypowiadac )
    Jesli chcesz
    > prowadzić dyskusje to zapraszam
    > do lektury:
    > http://matematyka.pl/regulamin.htm
    > http://matematyka.pl/poradnik.htm#images/poradnik/1.
    png
    > Na tym "drugim" forum nie będę tego pisał, bo głupków, którzy tam pisują na pewno
    nie przekona
    > fakt, że na normalnym forum obwiązuje jakiś regulamin.

    Osiąganie granicy podziału połówkowego odcinka nie ma nic wspólnego
    ani z regulaminem forum matematyka.pl, ani z Teorią Mnogości, ani z
    Lateksem, ani z demagogią i praniem mózgów. Piszę o matematyce
    pewników: geometrii i arytmetyce wyrażanej także algebraicznie.
    To nie teoria, lecz fakty i konkrety.

    > [size=150][b]A teraz wracamy do tematu[/b][/size]
    >
    > Miłośniku mądrości radzę najpierw zapoznać się z podstawowymi pojeciami teorii
    mnogosci. inaczej
    > dyskusja bedzie bez sensu. Chcesz zapewne dyskusji na ww temat. Jakiej dyskusji
    oczekujesz?
    > Co mamy dyskutowaC? I mow konkretnie bez tych filozoficznych bzdur. Opieraj się na
    faktach. I
    > jesli przyjmujesz inne definicje niz normalni matematyce to od razu nam o tym
    powiedz.

    Oczekuję dyskusji na temat ostatniego kroku Achillesa, co jasno
    widać w temacie.

    > -- 5 kwietnia 2010, 09:47 --
    >
    > I jesli zamierzasz pisac rzeczy typu:
    > (cytaty z innego forum)
    > To może w ogole nie zaczynajmy tej dyskusji...[b]merytorycznie proszę[/b]

    Zbiór liczb naturalnych N jest zbiorem skończonym, bowiem podział
    połówkowy osiąga granicę rekurencyjnie. Gdybyś czytał odnośnik,
    do "Cardinality of the continuum" to dostrzegł byś również wzór:
    2^Alef0 = continuum oraz Alef0 = N

    Jeśli chcesz rozmawiać merytorycznie to napisz czy rozumiesz
    poniższy zapis:
    2^(Alef0-1) = continuum/2

    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 3. Data: 2010-04-05 11:33:02
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702121.htm#p702121
    "miodzio1988"
    > "Robakks"

    > Piszesz głupoty. I tyle poki co mogę Ci powiedziec :D Nie rob
    > z siebie ofiary. Zakladając konto na forum podpisales tez regulamin,
    > stad jest to jak najbardziej sprawa regulaminu. [b]Ale nie o tym mamy gadac.[/b]

    > I co chcesz nam o tym ostatnim kroku powiedziec? Cos mądrego typu:

    > LOL :D Naprawdę polecam wrócić do szkoły podstawowej :D Naprawde nie widzisz
    tego, że piszesz
    > bzdury?
    > [b]Ps i jesli chcesz dyskusji to pisz tutaj swoje wypowiedzi. [/b]

    Dlaczego nie piszesz o funkcji:
    1/2 + 1/4 + 1/8 +.. 1/2^n .. + 4pkt + 2pkt + 1pkt
    i o osiąganiu granicy podziału połówkowego, tylko pieniaczysz
    personalnie? Co Twoja wypowiedź ma wspólnego z matematyką?

    PS. Swoje posty zamieszczam tam, gdzie nie sięga antymatematyczna
    CENZURA.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 4. Data: 2010-04-05 12:05:47
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702187.htm#p702187
    "miodzio1988"

    > -- 5 kwietnia 2010, 12:49 --
    > [b]Robakks[/b], czy jestes pewny, że zbiór liczb naturalnych jest skonczony? :D Bo
    jesli na tym
    > się opiera Twoje myslenie to nie mamy
    > co dyskutowac. Bzdura niesamowita. Wspominasz cos o funkcji, ale zadnej funkcji
    nie pokazujesz. I
    > dzielisz sobie odcinek na polowki.
    > I co ma niby z tego chlopie wynikac?

    Dzielenie odcinka na połówki to właśnie jest funkcja zakończona wówczas
    gdy do podziału pozostaje tylko JEDEN punkt, a punkt nie składa się z
    części, więc się nie dzieli. Ilość wszystkich połówkowań od pierwszego do
    ostatniego wyrażona liczbą porządkową N - jest zbiorem liczb naturalnych.
    PS. Do cenzora:
    Zanim usuniesz ten post do kosza i zaczniesz szydzić - to przeczytaj. OK?
    Kopia tego posta oczywiście zamieszczona jest w innym miejscu.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 5. Data: 2010-04-05 12:32:41
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702194.htm#p702194
    "miodzio1988"
> [...]

    > Ze co?? Uwazasz, żę za pomocą skonczonej ilosci kroków uzyskasz jeden punkt? No
    niby jakim cudem?
    > Mozesz sobie tak dzielic i rzeczywiscie od pewnego miejsca bedziesz bardzo blisko
    zera. (granica
    > ciągu-poczytaj sobie o tym) , ale tego zera żabciu nie osiągniesz :D
    > Naprawde definicja granicy Ci powinna wystarczyc zeby zrozumiec
    > ten fakt :D Jak juz sobie poczytasz to napisz czy zrozumiales wszystko, ok? I jesli
    zbior liczb
    > naturalnych jesk skonczony to powiedz mi jaka jest najwieksza liczba naturalna.
    Wskaz mi ją;]

    Przecież Ci wskazuję - nie czytasz?
    Największa liczba naturalna to ta, dla której długość kroku połówkowego
    osiąga 1 punkt = jeden z continuum.
    Na stronie do której link podałem w pierwszym poście:
    "Cardinality of the continuum"
    znajduje się wzór napisany w Lateksie, w którym 2 podnoszone jest
    do potęgi Alef0. Zastanów się o co pytasz i czym jest otoczenie
    punktu w analizie niestandartowej A. Robinsona.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~ kopia na http://groups.google.pl/group/robakks?hl=pl
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 6. Data: 2010-04-05 12:34:40
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dzielenie odcinka na połówki to właśnie jest funkcja zakończona wówczas
    > gdy do podziału pozostaje tylko JEDEN punkt, a punkt nie składa się z
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Twierdziłeś że punkt może miec różną długość i punkt można podzielić na punkty
    mniejsze

  • 7. Data: 2010-04-05 12:43:30
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Twierdziłeś że punkt może miec różną długość i punkt można podzielić
    > na punkty mniejsze

    Już to wyjaśniałem, ale powtórzę:
    Odcinek podzielony na Alef0 punktów podstawowych +0 ma długość 1
    a każdy punkt ma długość 1/Alef0
    Odcinek podzielony na 2^Alef0 punktów mniejszych ma długość 1
    a każdy punkt ma długość 1/2^Alef0 = 1/continuum
    Łatwo policzyć ile w punkcie podstawowym +0 mieści się punktów
    mniejszych 1/C.
    Robakks kopia na forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702201.htm#p702201
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 8. Data: 2010-04-05 12:59:27
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702208.htm#p702208
    "miodzio1988"
    > "Robakks"

    > [b]Ale takiego kroku chłopie nie bedzie. No zrozum to wreszcie.[/b] Skonczoną ilosc
    krokow mylisz
    > z nieskonczoną iloscią krokow. Wiesz co to jest granica ciagu? Czego nie rozumiesz
    w definicji
    > granicy ciagu? Bo swoje braki uzupelnisz wlasnie tym o czym mowię. Chyba, że
    nieskonczonosc
    > zaczniesz traktowac jako punkt. Dla
    > Ciebie nieskonczonosc jest punktem?
    >
    > Bo jesli tak to daleko nie dojdziemy....

    Napisz mi rozmówco, czy ważniejszy dla Ciebie jest FAKT, że
    okrąg tocząc się po odcinku przelicza po kolei wszystkie punkty
    tego odcinka od pierwszego do ostatniego o nazwie continuum,
    czy ważniejsze jest samozaprzeczające się założenie nazywane
    mylnie definicją, że choć okrąg osiąga ostatni punkt to nie osiąga?
    Opierasz swoją wiedzę na faktach logicznych, czy na
    samozaprzeczających się założeniach teorii?

  • 9. Data: 2010-04-05 13:12:11
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

> [...]
    > Odcinek podzielony na 2^Alef0 punktów mniejszych ma długość 1
    > a każdy punkt ma długość 1/2^Alef0 = 1/continuum

    A każdy punkt mniejszy można dzielic na jeszcze mniejsze?

  • 10. Data: 2010-04-05 13:15:48
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    "miodzio1988"
    > wskaz mi te zaprzeczenia jesli mozesz ;] Az jestem ciekaw :D

    cytuję:
    "tego zera żabciu nie osiągniesz :D " <= Przecież to samozaprzeczenie.
    Okrąg tocząc się po odcinku osiąga ostatni punkt.