  • Data: 2017-06-02 17:27:27
    Temat: Re: Oszczędności
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, June 2, 2017 at 3:54:38 PM UTC+2, slawek wrote:

    > Oczywiście że tak.
    >
    > Ogólnie obowiązuje prawo awansu: program jest rozbudowywany tak
    > długo, aż coraz liczniejsze błędy uniemozliwią jego ulepszanie.

    U mnie zwykle to było inaczej. Program rozbudowywałem tak długo, do
    póki miałem poczucie, że nie ma błędów. Poczucie że nie
    ma błędów, nie jest tożsame z tym że naprawdę nie ma błędów. Z kolei
    poczucie że nie ma błędów miałem, gdy PROGRAM MIAŁ ŁADNĄ, UJEDNOLICONĄ
    ARCHITEKTURĘ. Innymi słowy, gdy architektura była
    na tyle przejrzysta, że panowałem nad całością. W większych
    programach trudno było dla całego kodu zaprojektować ujednoliconą
    architekturę, ale wtedy robiło się architekturę wspólną dla
    modułów, i potem w każdym module mniej lub bardziej podobna
    architektura do modułów pozostałych. Niosło to ze sobą ryzyko, że
    jakiś moduł stanie się tak zagmatwany, iż na poprawianie lub
    przepisywanie go od nowa straci się dużo czasu. Ale cały
    program z małymi przestojami zazwyczaj rozwijał się w dobrym
    kierunku - o ile główna architektura nadal była dobra do
    zmieniających się wymagań.

    > W Asemblerze to może być 300 linijek.
    > W Javie 30000 tysięcy.
    Powiedziałbym, że w asemblerze to może być np. od 1 do 3tys linijek na
    moduł, a w Javie, C, C++ może to być też 500-6tys linijek na moduł,
    oczywiście 500 linijek w Javie (średnio) daje większą funkcjonalność
    niż 500 linijek w asemblerze.

    Tak samo myślę.