  • Data: 2018-06-22 15:17:42
    Temat: Re: Ożywiam stare żele...
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-06-2018 o 13:52, HF5BS pisze:

> [...]
    > się, że byłby kolejnym do upalenia łącznika, optimum względem wygody, to
    > tak 12-15 Ah, ale nie wiem, czy nie za krótki na wyprawy w miejsca
    > dalekie od prądu. W domu jako bufor, dający większy prąd, niż posiadany
    > zasilacz. Optymalnym tak "na już" byłby aku 15 Ah, tyle ma pasujący mi
    > rozmiarami złomek, do tego ma zaciski w miejsce "klem". Ale kupić będę
    > mógł dopiero w przyszłym miesiącu, jak dostanę wypłatę. Potrzebuję aku,
    > który wytrzyma jednostajne 10A od pełnego naładowania, do pełnego
    > rozładowania. Oraz krótkotrwałe nawet 20A.

    Zwróć uwagę, że pojemności akumulatorów podawane są dla względnie małego
    prądu obciążenia. Przy prądach 10-20A to będziesz miał do dyspozycji
    tylko około połowy pojemności nominalnej. Czyli 15Ah podziała około 40
    minut. Jak długo chcesz nadawać w terenie (domyślam się, że chodzi Ci o
    zasilenie transceivera)?
    W sumie to dziwna pojemność - 15Ah. Najczęściej spotyka się szereg Ah:
    7, 18(17), 26, 40.

    Odezwij się do mnie na priv.

    > To chyba pozbieram te złomki i wyskoczę na Czapelską, któregoś wolnego i
    > pięknego dnia.

    yabba