  • Data: 2016-05-05 08:35:25
    Temat: Re: PCB w małych seriach - gdzie?
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.05.2016 o 14:18, Atlantis pisze:
    > Hmm... A jeśli chodzi o ręczne wykonywanie płytek dwustronnych, to
    > jakich wytycznych powinienem się trzymać?
    > W przypadku jednostronnych bez większych problemów udawało mi się robić
    > ścieżki o szerokości 10-12 milsów, bardzo ładnie wychodziły też pady pod
    > obudowy LQFP i MLF. Dosyć często w swoich projektach wykorzystywałem
    > małe elementy pasywne o rozmiarze 0402.
    >
    > Jeśli chciałbym wykonać płytkę dwustronną, to muszę stosować jakieś
    > specjalne zabiegi? Wskazane jest na przykład stosowanie jakichś
    > większych przelotek, czy standardowy rozmiar wybierany automatycznie
> [...]

    Większe przelotki wskazane, bo po pierwsze trochę problem ze zgraniem
    warstw, a po drugie wiertło może ci zabrać mały placek od przelotki. No
    i właśnie problem z przelotkami pod układami. W efekcie jeśli docelowo
    płytka ma być robiona w płytkarni to taka płytka wykonana ręcznie nie
    jest najlepsza jako wersja prototypowa. Po udanym uruchomieniu prototypu
    i tak musisz gruntownie poprzekładać ścieżki czy nawet elementy w
    projekcie. W całym cyklu projektowania i uruchamiania te 80 - 100 zł to
    pozorna oszczędność skoro musisz się bawić z chemią, wierceniem, a potem
    jeszcze przerabiać płytkę.

    --
    pozdrawiam
    MD