  • Data: 2017-07-10 12:47:05
    Temat: Re: PE wziął się za tandetę
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Swoją drogą tak się świat stacza po równi pochyłej. Wywaliliśmy etykę,
    > filozofię itp, powiedzieliśmy ludziom 'róbta co chceta' bez większego
    > pojęcia co chceta, rozdajemy im dyplomy, tytuły, prawa jazdy. Pocieszam
    > się że Azja w tempie tego procesu nas przewyższa, więc mamy jeszcze
    > szanse nauczyć się na czyichś błędach. Ale się nie uczymy. Za chwilę
    > będziemy żyć w świecie zbudowanym przez dzisiejszych milenialsów.

    Od tysięcy lat ludzie powtarzają w kółko te same bzdury "ach, ta
    dzisiejsza młodzież". Tymczasem świat wbrew oczekiwaniom tetryków
    nie chce ostatecznie stoczyć się w przepaść po równi pochyłej,
    lecz wciąż gnany młodością ponad poziomy wylatyje.

    > Mi chodziło o perspektywę poziomu tej dyskusji, a ne perspektywę
    > je tematu.

    Wśród całego szeregu różnych warunków rolę szczególną grają warunki
    konieczne. Dyskusja musi być na temat, żeby można było oceniać jej
    poziom.

    > A na przykład w takiej Korei narzekanie na gimnazja jest oznaką
    > wysokiego poziomu intelektualnego.

    Kto ustala kryteria miary intelektu? Nie wystarczy narzekać na
    gimnazja, by stać się elitą umysłową. Ale niektórym tylko to
    pozostało -- Koreańczycy pod tym względem nie różnią się od Polaków.

    --
    Jarek