  • Data: 2019-08-14 11:20:34
    Temat: Re: PIC24fj256da210 - dziwne zachowanie GPIO
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.08.2019 09:15, Marek wrote:

    > Takie pytanie zasadnicze - po co Ci ten wynalazek? :) Masz opanowany
    > pic32, o wiele więcej zasobów, z kontekstu wynika że probojesz uruchamic
    > podobny soft (stos tcpip) który z powodzeniem uruchamiales na pic32  Po
    > co się męczyć z niszowym układem? Jak mawiał klasyk edukacja nie
    > usprawiedliwia straconego czasu :).

    1) Praktyczny cel jest taki, że PIC24 traktuję jako furtkę do dsPIC33,
    którym też chciałbym się trochę bliżej przyjrzeć. Sporo krótkofalarskich
    projektów opartych na DSP powstało właśnie na procesorach z tej rodziny.
    2) Okazuje się, że nie ma aż tak wielkich różnic pomiędzy PIC24 i PIC32.
    Największą jest fakt, że pisząc kod najlepiej posługiwać się rejestrami
    - biblioteka plib (przynajmniej ta "legacy") zdaje się być mniej
    dopracowana i chyba nie jest do końca kompatybilna z nowszymi układami.
    Jednak układ rejestrów jest bardzo podobny i można się w tym bez trudu
    połapać. Chciałem jednak wykonać jakiś projekt na tym MCU aby przekonać
    się, czy nie ma jakichś poważniejszych "pułapek" i jak się okazuje, na
    jedną trafiłem. Teraz powinno już pójść z górki. ;)
    3) To trochę realizacja hobby. Uruchamiałem już soft na różnych
    "dziwnych" rodzinach CPU i MCU. W tym także takich, które zaliczają się
    do kategorii "retro". Jednym z projektów, które w tej chwili leżą u mnie
    na półce jest przeniesienie pewnej istniejącej konstrukcji (w pierwszej
    wersji zrealizowanej na AVR, w drugiej na PIC32) na system
    mikroprocesorowy oparty na 6502. ;)