  • Data: 2019-09-26 18:28:39
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/09/2019 02:06, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
    > Pan Mareczek pewnie nie wiedzial co mowi. Ale mam wrazenie ze
    > ty tez nie wiesz co piszesz. Jest pare sposobow zeby kod
    > Turbo Pascala przekompilowac na ARM-a.

    Niemożliwe! A Brainfucka też się da? To czemu nie jest równiez brany pod
    uwagę? Tak on śliczny, amerykański!

    > A Pascal bywal preferowany
    > w stosunku do C systemach wbudowanych.

    Bywał? Co najmniej od lat 80 nie pamiętam grama Pascala na systemach
    wbudowanych choć oczywiscie nie widziałem *wszystkich* systemów
    wbudowanych i niewątpliwie z zachodnim Texasie na sterownikach automatów
    do Coli mógł taki faktycznie banglać. Obecnie, jesli jest, to ma pewnie
    udział w rynku na poziomie szumu kwantowego.

    Bywał preferowany ... no cóż może i ktoś tam preferował, wiec
    twierdzenie akademicko rozgrzeszam.

    > Dlaczego?

    No własnie, dlaczego?

    > Dosc powszechne
    > jest przekonanie ze Pascal jest mniej blednogenny niz C, czyli
    > po prostu ze latwej jest napisac _poprawny_ program w Pascalu
    > niz w C.

    No tak, to przeciez ZUPEŁNIE inny język, jak się napisze := zamiast =.
    Natychmiast poprawia to wszelakie bugi, generuje kod magicznie
    działający i krowy dają więcej mleka.

    Zawsze mnie zastanawiało skąd ten pogląd o lepszości składni pascala nad
    c. W sumie to identyczne języki, może więc wchodzi w rachubę jakaś magia
    albo inna religia.

    > A w przypadku sterownika kotla poprawnosc jest
    > kluczowa...

    Na szczęscie od dziesięcioleci potrafimy badać poprawnośc kodu innymi
    metodami niż intensywnie gapienie się Panów Mareczków w kod.