  • Data: 2019-10-03 22:26:12
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/10/2019 21:52, AK wrote:
    > Po prostu Pascal jest bezpieczniejszy od C/C++

    To jest niestety dyskutowalne. Pascal nie ma absolutnie żadnych narzędzi
    gotowych do pisania algorytmami wysokiego poziomu. W związku z tym
    wszystcy wymyślali kwadratowe koła. W efekcie jest niebezpieczny
    ponieważ ilosć miejsc gdzie można zrobić buga rośnie i są to bugi
    cieżkie do zweryfikowania.

    > i tego sie _nie da
    > zagadac_ pseudo-argumentami.

    Pseudo argumentem jest gadanie o wyższości Pascala w obliczu biliona
    implementacji listy dwukierunkowej z czego 60% była błędna
    algorytmicznie. Drzewo czerwono-czarne znalazłem jedno, w projekcie
    komercyjnym. Też z błedami. Kwadratowe koła to ogólnie najczęściej
    spotykany przeze mnie bug w Pascalu.

    Innymi słowy język może miał być i bezpieczny ale wyszło jak zwykle. To
    już wole Adę.