  • Data: 2019-10-10 23:08:03
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-10 21:52, heby wrote:

    > Czuć ten klimat lasu pełnego ojców AK przekazujacych tą kulturę na swoje
    > dzieci. Jak już wspomniałem, jest pewna grupa ludzi mająca najwięcej do
    > powiedzenia o kulturze.

    Ktos kto mieni sie informatykiem i mowi o Windows, ze to jakas nisza,
    jest pajacem i AK czy kultura nie ma tu nic do czynienia :)
    Jest pajacem bezwzglednie i bezwarunkowo.
    PS: Pajacem lub Ayatollahem (jeden BUC...).

    > No robie to z kodem dobre 20 lat jak nie więcej. I? No wiec zazyczaj
    > wtedy mam buz(). A tu nie ma buz(). I dupa z unit testowaniem.

    > Nie da się.

    Niby dlaczego. (Prawie) zawsze sie da.
    Gdy naprawde ciezko, to mock buza() tez jest pewnym wyjsciem.
    Mock chocby wylacznie po tp aby prze-unit-testowac funa()

    > Zacytuje klasyka:
    >
    > "Bo gdy buz będzie
    >  definiowana przez użytkownika (np. przez podanie kilkunastu liczb
    >  określających współczynniki, wykładniki itp.) - to zwyczajnie nie
    >  wiesz co z czym masz assertEqual"

    To sobie zgromadz te dane buz()-a dla tychze wspolczynnikow.

    > Unit testy z definicji testują *unity* kodu. A nie tajemnicze funkcjie
    > podawane przez użytkownia jak u niejakiego sławka.

    Te "tajemnicze" funkcje sa _takimi samymi_ jak kazde inne.
    Identycznie jak te jawne (z source kodem itp) podlegaja unittestowaniu.

    > Od tego są inne warstwy testowania.

    Baju baju...
    Inne warstwy sluza zupelnie czemu innemu, a nie testowaniu pojedynczych
    funkcji.

    Ze niby fun() nie jest normalna funkcja?
    Chyba sobie kpisz.
    Juz lepiej zmock-uj tego buz() /fakt, nie zawsze sie da/ gdy nie chce ci
    sie przygotowac _faktycznych_ danych.

    > Nic nie możesz stwierdzić bo nie masz danych. Pokaż buz() to będzie
    > rozmowa o uni testach. Nie pokazesz buz() to nie ma unit testów tylko
    > wróżenie z fusów

    To juz jest horrendum :)
    Ze niby musi byc znany kod fukcji, aby ja prze-unittestowac?
    Chopie, nie blamuj sie calkiem.

    AK