  • Data: 2009-01-04 23:47:16
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JR pisze:

    > Użytkownik ""Paweł W."" :
    >
    > sam nieprędko będę miał okazję macać, więc zapytam:
    > wolałbyś ten EVF z G1 czy jakiś dobry lustrzankowy?
    > szczególnie przy jakichś ciemnych motywach jest to interesujące -
    > - szybkość odświeżania, wyrazistość/szumy ...

    Warunki oświetleniowe nie były złe. Były przeciętne. Widać, że to EVF,
    ale nie przeszkadza. Wizjer duży i wygodny. W Pentaksie mam mniejszy
    wizjer, a do małych nie należy. Powiem tak - ostrzenie na matówce(lub
    "matówce") nawet bez lupy(w przypadku EVF) lub klina/mikrorastra(mam w
    K100D) łatwiejsze w EVILu. Co do słabych warunków oświetlenia - nie
    wypowiem się, ale w lustrzance wcale nie jest tak różowo. Właściwie to
    trudniej mi trafić z mikrorastrem i klinem niż autofokusowi, więc nie
    przeceniałbym tego ostrzenia na matówce.
    Co do szumów - zdjęć nie oglądałem, ale szumy, szczególnie po
    wzmocnieniu i w trakcie podglądu na żywo nie przeszkadzają mi. Bez
    przesady - obraz ma być z przyzwoitą szybkością odświerzany i jak jest
    ciemno, to nie wymagajmy gładkiego obrazu, tym bardziej, że w takich
    warunkach to na matówce pewnie byłbyś w stanie jedynie kadrować, a nie
    ostrzyć.

    A tak w ogóle - jak mało światła, to lampy trzeba użyć. Zdjęcia się robi
    przy pomocy światła, a nie ciemności.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79