  • 21. Data: 2009-01-04 23:49:37
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

    > Też miałem okazję, dziś. Malutkie, dosyć tandetnie zrobione, przy tym
    > aparaciku to mój G7 ma profesjonalny sznyt... :-)
    > A gdy pogapiłem sie w wizjer, to przypomniałe mi się Minolta, chyba A200.
    > Generalnie nie rozumiem o co ten szum.

    Miałem G7 w ręku i muszę przyznać, że to solidna cegła, ale nie zgodzę
    się z twierdzeniem, że to dość tandetnie zrobiony aparat. Wręcz
    przeciwnie - bardzo przyzwoicie. A co do wizjera, to był taki wyjątkowy
    w Minolcie A2, ale miał dużo mniejszą rozdzielczość od tego G1, chociaż
    nadal ma dużo większą od jakiegokolwiek innego EVF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 22. Data: 2009-01-04 23:55:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zbig T. pisze:

> [...]
    > Panasonica w którymś z wywiadów przyznali się, że specjalnie zastosowali
    > zachowawczy, lustrzankopodobny design nawet w aspektach w których nie
    > jest to uzasadnione ergonomią, bo Japończycy podobno lubią rzeczy
    > klasyczne i źle przyjmują przykłady "rewolucyjnego" designu (kto by
    > pomyślał...). Dla mnie na pierwszy rzut oka widać, że G1 na siłę
    > przypomina z wyglądu lustrzankę w zbyt wielu kwestiach. Tak jakby
    > chcieli ludzi stopniowo przygotować. Prezentowany przez Olympusa
    > prototyp/makieta aparatu u4/3 jest już radykalnie inny.

    To może też się przyczepię tej lustrzankopodobności - powinni zrobić bez
    gripa (niech przypomina Olympusy z serii OM, albo Pentaksy serii K,
    skoro Japończycy to tacy dziwni tradycjonaliści), albo porządny grip.
    Ten który jest wymaga dość dziwnego trzymania. W sumie moje przeciętnej
    wielkości dłonie owijają się dookoła tylko palcami i tam, gdzie powinien
    opierać się kłąb kciuka owija się środek dłoni.
    Mnie tam całkiem wygodnie trzyma się w ręku Pentaksa ME:
    http://kmp.bdimitrov.de/bodies/M/ME_si-bl.jpg
    Link do obrazka, jakby ktoś nie wiedział jak toto wygląda.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 23. Data: 2009-01-05 07:19:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    I jeszcze wielkosc - tragedia. Krowa wielka jak lustrzanki, zupelnie bez
    sensu, i na dodatek drozsze od entry level, a wybor obiekywow sladowy.
    Zdecydowanie aparat nie dla mnie.
    Marx

  • 24. Data: 2009-01-05 07:44:53
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 4 Jan 2009 22:08:07 +0100, "Thomas" <a...@b...pl>
    wrote:

    >Znaczy sie, pod jakimi wzgledami (wg. Ciebie) udaje ta lustrzanke?
    Wyglądem. Zobacz sobie, jak, być może, będzie wyglądał aparat tego
    systemu od Olympusa. Na lustrzankach świat się nie kończy. Druga
    sprawa to wielkość - miało być miałe a wielkościowo Olympus - i gdzie
    tu zysk?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 25. Data: 2009-01-05 08:56:49
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dzisiaj miałem okazję pobawić się w sklepie tym Panasonikiem.

    [ciach]

    Też się bawiłem!

    Dla zainteresowanych w MediaMarkt Zabrze (w innych pewnie też) jest ogólnie
    dostępny podłączony do zasilania. Nikogo nie trzeba prosić i pytać tylko
    podchodzisz i się bawisz ile chcesz. :-)

    Jak dla mnie body ok, AF ok, ekran ok, ale wizjer to porażka. W sklepie nie
    było zbyt jasno, ale też nie bardzo ciemno - przy ISO 1600 i przesłonie 5.6
    czas wychodził 1/30 i w tych warunkach w wizjerze były na tyle spore
    zakłócenia wynikające ze wzmacniania sygnały aby uzyskać jasny obraz, że
    mocno utrudniały ocenę kadru. Wyglądało to jak w zwykłym kompakcie, gdy się
    poróbuje zrobić zdjęcie wieczorem. Na pewno można siędo tego przyzwyczaić,
    ale nie jest to komfortowe. Druga sprawa to oddawanie ruchu. Gdy w kadrze
    ktoś się szybko porusza to w wizjerze widzimy tylko chaos. Ruch nie jest
    płynny tylko skokowy, a jednocześnie obraz jest rozmazany. Trzecia sprawa to
    kolory. Nie wiem, czy można to gdzieś ustawić, ale jeśli nie to jest to
    wada. Wizjer ma przesycone kolory i za duży kontrast.

    Szczerze powiedziawszy jestem bardzo rozczarowany tym wizjerem :-(

    Reszta jest ok. Nawet bardzo ok. Malutki i leciutki sprzęt w sam raz na
    górską wycieczkę. Jak tylko poprawią wizjer (amatorskie kamery mają
    zdecydowanie lepsze wizjery, więc się da) to wtedy będzie to bardzo kusząca
    propozycja.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 26. Data: 2009-01-05 09:22:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Ale skąd ta pewność?

    Stąd, że ceny obiektywów FF jakoś nie spadły przez ostatnie 30 lat.

  • 27. Data: 2009-01-05 09:35:15
    Od: j...@a...at

    > Jestem przekonany, że Panasonic G1 jest idealnym aparatem dla większości
    > osób kupujących teraz modne i tanie lustrzanki.
    >
    > Mi się podoba. Ja chcę coś takiego do mojego systemu (bo szkoda mi
    > pozbywać się moich skarbów ;) ).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    witam

    pojawil sie do G1 adapter pozwalajacy na podpiecie obiektywow z
    gwintem m39
    a wiec podejda obiektywy leici , zorki i tp klony.
    dziala automatyka czasu naswietlenia , AF oczywiscie nie.

    mysle ze to zwieksza atrakcyjnosc tego systemu.

    co do jakosci odwzorowania przez matryce - nie musi byc zle
    wielkosc pixela do ok 4,3 mikro ( np c50d ma 4,7 mikro ) - a wiec
    wielkosc porownywalna.

    XXX

  • 28. Data: 2009-01-05 09:46:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > co do jakosci odwzorowania przez matryce - nie musi byc zle
    > wielkosc pixela do ok 4,3 mikro ( np c50d ma 4,7 mikro ) - a wiec
    > wielkosc porownywalna.

    Jeżeli to jest ten sensor co w E30, to jest zupełnie wystarczający bez żadnych
    kompleksów wobec APS-C.

  • 29. Data: 2009-01-05 09:47:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
> [...]
    > dziala automatyka czasu naswietlenia , AF oczywiscie nie.
    >
    > mysle ze to zwieksza atrakcyjnosc tego systemu.

    Wypuszczenie takiego adaptera kosztuje grosze, a pomysł marketingowo
    niezły. Na pierwszy rzut oka uzyskujemy cyfrową Leikę.
    Niestety na drugi rzut oka, jak uwzględnimy cropa x2, to ma to już
    znacznie mniejszy sens.
    Ale może się mylę.

    --
    Mirek

  • 30. Data: 2009-01-05 10:24:36
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 04 Jan 2009 21:19:28 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    > * wielką tajemnicą jest dla mnie zasada działania histogramu -
    >ustawiłem minimalny otwór, najkrótszy czas, zdjęcie na podglądzie
    >wyszło czarne, ale histogram dociągnięty do prawej ;)
    Się doczytałem, jak histogram jest na zółto, to histogram sobie,
    zdjęcie sobie; jak jest na biało to pokazuje prawdę. Lista wyjątków
    jest dość długa i IMHO czasami śmieszna.
    --
    Grzegorz Krukowski