    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Partycjonowanie dysku
    Date: Sun, 11 Jun 2017 00:23:15 +0200
    <og70gj$mvo$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <og7kr5$a9m$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <og92td$3du$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@p...stozek.waw.pl>
    <oh6a88$300$3@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <oh9ifc$i77$1@node1.news.atman.pl> <ohb60a$big$1@usenet.news.interia.pl>
    <ohbv2b$dcl$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <ohclh6$3cb$1@node2.news.atman.pl> <ohdtnt$th8$1@usenet.news.interia.pl>

    "Adam" ohdtnt$th8$...@u...news.interia.pl

    > Inne aspekty: backup wirtualnej maszyny to backup jednego pliku.

    Kilku plików. ;)

    > Wszelkie zmiany, upgrady czy inne "nowinki" można uprzednio sprawdzać na klonach.

    Systemy na komputerach rzeczywistych -- też można klonować.

    > Walnięcie się wirtualnej maszyny czy środowiska to tylko chwila przerwy w
    porównaniu do "przewrócenia się" sprzętowego serwera.

    IMO jedyną zaletą jest koszt oddzielnego ,,komputera''.
    Zaleta ta opłacona jest szybkością (wolnością?) pracy.

    > Zwiększenie powierzchni dyskowej wirtualnego środowiska to tylko zmiana parametru w
    przeciwieństwie do wymiany dysków w matrycach

    Wpierw musi być ten rzeczywisty dysk.

    > Kilkanaście lat temu nie było jeszcze wielu pojęć i możliwości.

    Ale sieci na VM były.

    > Abstrahuję od main-frame czy maszyn X-owych, bo to całkiem co innego - tam
    wielodostęp czy wielozadaniowość była "od zawsze".

    Nie. Pamiętam (z opowiadań tylko) MF przeznaczone tylko dla jednego
    juzera. Ja zaczynałem od RSX-11M -- multijuzera i multitaskingu.

    Spectrum (itp.) jawiły się mi jako dziwolągi. Takoż z dostępem do
    RAMek -- dla mnie chroniony był zwyczajnym a bezpośredni -- dającym
    nowe (chyba -- POKE) możliwości. ;)

    > Są konwertery.

    I poprawnie skonwertuje z Vkompa na zupełnie inny Vkomp?

    Mogę po prostu zbakapować systemową partycję Win,
    po czym ją dociągnąć na nowym VK.

    > Poza tym zawsze można pracować choćby na i-SCSI.

    Co to da?

    > Da się, da ;)
    > No ok, nie zawsze - czasem trzeba się posiłkować wirtualnym XP czy wręcz Win98.

    Musiałem zainstalować nową wersję VB.

    > Zabawki ;)

    Wchodzą telefony z 8 GB RAMek. Ośmiordzeniowe CPU są stosowane od dawna.

    -==-

    - Dlaczego ani VB, ani VM nie korzysta z NVidii?
    - Czy praca na VKompach nie jest męcząca z uwagi
    na mulenie? To trochę jak praca na Androidzie?...