    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Partycjonowanie dysku
    Date: Sun, 11 Jun 2017 10:34:23 +0200
    <og7kr5$a9m$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <og92td$3du$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@p...stozek.waw.pl>
    <oh6a88$300$3@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <oh9ifc$i77$1@node1.news.atman.pl> <ohb60a$big$1@usenet.news.interia.pl>
    <ohbv2b$dcl$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <ohclh6$3cb$1@node2.news.atman.pl> <ohdtnt$th8$1@usenet.news.interia.pl>
    <ohhrhm$usf$1@node2.news.atman.pl>

    > "Adam" ohdtnt$th8$...@u...news.interia.pl

    > Kilku plików. ;)

    Najczęściej jeden plik, w nim cała wirtualna maszyna ze swoimi "dyskami".
    Chyba, że masz na myśli pliki konfiguracyjne, ale one są tam małe, że je
    można na dyskietce przenieść ;)

    > Systemy na komputerach rzeczywistych -- też można klonować.

    Wykonać klon wirtualki to kilkadziesiąt sekund. Wykonać klon
    rzeczywistej maszyny, to kilkadziesiąt minut.
    Klon witualki można zrobić w trakcie jej pracy.
    Klon rzeczywistej maszyny już trudniej.
    Ponadto są narzędzia, umożliwiające przezroczystą zmianę maszyny
    wirtualnej, user zostaje przepięty w locie i nawet o tym nie wie.

    > IMO jedyną zaletą jest koszt oddzielnego ,,komputera''.
    > Zaleta ta opłacona jest szybkością (wolnością?) pracy.

    Szybkością.
    Jako serwery maszyn wirtualnych można stosować nawet specjalizowane
    klasrtry serwerów.

    > Wpierw musi być ten rzeczywisty dysk.

    W serwerowniach pojęcie "dysk" odnosi się do tego czegoś, co zaczęło
    świecić na czerwono i trzeba wymienić ;)

    W serwerowniach stoją macierze, bywa, że są to osobne urządzenia.

    > Ale sieci na VM były.

    > Nie. Pamiętam (z opowiadań tylko) MF przeznaczone tylko dla jednego
    > juzera. Ja zaczynałem od RSX-11M -- multijuzera i multitaskingu.

    Nie wiem, czy RSX-11 nie był czymś "dziwnym" w dobie Odry.
    Ja startowałem już od IBM-XT. Natomiast pracowałem z kilegami i
    koleżanką, którzy wcześniej pracowali na Odrach. Mowili, że w lecie
    ciągle byli przeziębieni ;)

    > Spectrum (itp.) jawiły się mi jako dziwolągi. Takoż z dostępem do
    > RAMek -- dla mnie chroniony był zwyczajnym a bezpośredni -- dającym
    > nowe (chyba -- POKE) możliwości. ;)

    Spectrum istotnie miał "pokrzywiony" dostęp do RAM-u ;)

    > I poprawnie skonwertuje z Vkompa na zupełnie inny Vkomp?

    Nigdy nie miałem problemu.

    Ewentualnie inna możliwość: z reguły popularne wirtualki (może oprócz
    microsoftowego Virtual PC) obsługują różne obrazy dysków - więc można
    przekonwertować na inny.

    > Mogę po prostu zbakapować systemową partycję Win,
    > po czym ją dociągnąć na nowym VK.

    Są narzędzia konwertujące fizyczną maszynę na obraz wirtualki.

    > Co to da?

    Osobna matryca/NAS czy co tam - a pracować można na taniej, bezdyskowej
    maszynie typu thin client.

    > Musiałem zainstalować nową wersję VB.

    > Wchodzą telefony z 8 GB RAMek. Ośmiordzeniowe CPU są stosowane od dawna.
    >
    > -==-
    >
    > - Dlaczego ani VB, ani VM nie korzysta z NVidii?
    > - Czy praca na VKompach nie jest męcząca z uwagi
    > na mulenie? To trochę jak praca na Androidzie?...

    Spotykałem się, i to nawet na "cywilnych" pecetach (a nie maszynach z
    kilkoma Xeonami), że wirtualny WinXP chodzi szybciej, niż rzeczywisty
    pracujący na wypasionym core2duo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam