    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Partycjonowanie dysku
    Date: Fri, 11 Jan 2019 01:43:13 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" og94ph$5a4$...@n...news.atman.pl

    >>> https://www.x-ways.net/winhex/

    > Choćby tym, co nie umywa się. ;)
    > Albo partycjonerem.

    Przed paroma tygodniami kopiowałem WinHexem mikroSD i penflaszki.
    Nic w tym nadzwyczajnego? Ano nic, ale. ;) Ale ja kopiowałem
    zupełnie różne i nie do końca -- dokonywałem brutalnej aborcji ;)
    reprodukcji typu ,,bajt do bajta''... I co dostawałem? Ano na
    początku tych mikroSD i penflaszek były 3 maluteńkie partycje
    podstawowe, które kopiowały się tak, że były użyteczne!

    Wiem, że niepoprawnie używałem określenia 'tablica partycji',
    ale teraz używam poprawnie.

    Otóż nie kopiowałem poszczególnych partycji, ale całe ;)
    (miały różne rozmiary) karty i flaszki bajt po bajcie
    bez zastanawiania się nad zawartością -- tak też były
    kopiowane MBRy z ich tablicami partycji.

    Karty i flaszki miały gigabajty, ale te 3 partycje miały razem kilkanaście
    megabajtów.
    Uruchamiałem kopiowanie i szybko przerywałem lub zlecałem kopiowanie tylko części
    sektorów (MBR to też jeden sektor) i w efekcie dostawałem pełnoprawne 3 partycje.
    (i kaszankę jako czwartą -- ale ta mnie nie interesowała)

    WinHex nie zawracał sobie głowy ;) ,,geometrią'' [wykreślną] tychże kart czy flaszek.

    -=-

    Te 3 partycje mogłyby mieć w sumie kilka MB -- gdybym miał
    partycjoner zakładający partycje mniejsze niż 3 MB. (zakładałem
    takim partycjonerem, który nie umiał zakładać mniejszych niż 7 MB,
    choć w ogóle możliwe jest zakładanie mniejszych)

    -=-

    Ogólnie raczej ;) muszę używać wielu różnych partycjonerów -- ich
    umiejętności uzupełniają się, zamiast pokrywać/nakładać na siebie.

    --