  • Data: 2016-09-28 12:15:09
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Sep 2016 11:32:04 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Myślę, że częściowo spełnia, spełnia też inne, ale o tym nie wiesz,
    bo go
    > nie znasz

    Wręcz przeciwnie: znam go doskonale i dlatego uważam za relikt
    nadający się do muzeum.

    > główną winę za to ponosi Borland, który go utopił 10 lat temu,
    późniejsze
    > nieporadne próby odkopania go przez nowych właścicieli są marne i
    jest jak

    Sam piszesz: marne.

    > jakich brakuje innym językom: moduły/unity pozwalające ładnie
    zarządzać

    Module widział? W Javie coś napisał? Wie do czego służą namespaces w
    C#? Albo jak to się robi w Pythonie?

    Zawsze zdumiewa mnie, jak ludzie ograniczeni w swej wiedzy gotowi są
    do wyrażania zachwytu nad tym co poza ich środowiskiem jest już
    codziennością. Normalnie czekam aż ktoś odkryje że Pascal ma pętlę
    forall (dialekt na RIAD ma, sic!), czego tak bardzo brakuje w Lisp.

    > kodem. konstrukcje try...except obsługującą wujątki czy try...except

    Takie rzeczy to ma Java, C#, C++, Python, Matlab,... i w wuj innych
    języków. Nawet w Basica był ON ERROR.

    > C nie ma obiektów, C++ brakuje try except, java czy .net nie
    kompilują
    > natywnie i żrą mnóstwo zasobów, itd.)

    Da się obiektowo programować w C, tylko trzeba to umieć (i nie jest
    to przyjemne). W C++ jest try, więc nie chrzań głupot. Java i dotnet
    kompilują do natywnego, a że robią to przez JIT, to inna sprawa.

    > Ponadto Delphi umożliwia tworzenie jednego GUI na różne platformy z
    > natywnym kompilatem, co nie jest powszechne w innych środowiskach.

    A tak poczytaj sobie co to jest Swing, Qt i takie tam.

    > postrzegany jako zabawka do nauki programowania, oraz przez dupiaty

    I tu się muszę i chcę zgodzić.