  • 41. Data: 2016-09-28 15:26:58
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 15:17:24 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Co do obiektowości w C.

    Da się.

  • 42. Data: 2016-09-28 15:33:56
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 28 Sep 2016 15:22:13 +0200, slawek wrote:

    > W C++ nie ma finally, bo nie potrzebne. W Javie jest finally. Taki
    > cukierek.

    Niepotrzebne... albo nie wiesz co to jest albo... no właśnie.

    > To są szczegóły. Ogólnie obsługa wyjątków w standardowym Pascalu nie
    > istnieje.

    Co to za argument z czapki? Nikt nie pisze pod dokumenty ISO tylko pod żywe
    kompilatory, a te jak najbardziej od dekad wyjątki obsługują w sposób
    lepszy niż doskonałe C++.
    No ale możesz argumenty niezgodne z Twoją linią programową dyskredytować i
    twierdzić, że to niepotrzebne gówno. Luzik.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 43. Data: 2016-09-28 15:34:37
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 28 Sep 2016 15:26:58 +0200, slawek wrote:

    > Da się.

    Pewnie, w asmie też się da. Da się też grzebieniem grabić ogród.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 44. Data: 2016-09-28 15:47:44
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 15:33:56 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Co to za argument z czapki? Nikt nie pisze pod dokumenty ISO tylko
    pod żywe

    Chyba zgodzimy się, że nikt z twoich kolegów nie stosuje się do norm
    ISO.

    Ciekawe, po co te normy są, nieprawdaż?

  • 45. Data: 2016-09-28 15:47:50
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 15:34:26 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Co to za argument z czapki? Nikt nie pisze pod dokumenty ISO tylko pod żywe
    > kompilatory

    To nieprawda. Kiedy programuję w C na embedded, to często nie mam innej
    możliwości pisania testów, niż przy pomocy kodu, który będzie uruchamiany
    na PC (ewentualnie na docelowym urządzeniu w trybie testowym, w specjalnie
    przygotowanej wersji aplikacji). Wówczas zawsze kompiluję w GCC z flagami
    wybierającymi określoną wersję języka C, obsługiwaną przez docelowy
    kompilator dla danego urządzenia (którym niestety nie zawsze jest GCC).

    Pisanie "pod żywe kompilatory a nie pod dokumenty ISO" to strzelanie
    sobie w kolano, jeżeli idzie o przenośność aplikacji, a także dowód
    słabości specyfikacji języka, która nie jest w stanie objąć przydatnych
    sposobów używania języka.

  • 46. Data: 2016-09-28 15:48:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 15:34:37 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Pewnie, w asmie też się da.

    No to mamy consens.

  • 47. Data: 2016-09-28 15:50:48
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 06:47:50 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Pisanie "pod żywe kompilatory a nie pod dokumenty ISO" to strzelanie
    > sobie w kolano

    I delikatnie ujmując: amatorszczyzna.

  • 48. Data: 2016-09-28 15:59:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-28 15:17, Roman Tyczka napisał:

    > Szukałem BOOPSI, ale to coś związanego z Amigą, o to Ci chodziło?

    mniej więcej - to jeden ze sposobów używania obiektowości w C (ale i
    innych językach, wykorzystywane nawet w asemblerze)

    > Co do obiektowości w C. Wygooglałem Twoją stronę i kurs obiektowości w C,
    > czy to miałeś na myśli pisząc "prawdziwa obiektowość"? Te wszystkie
    > malloc'i, * i rzutowania?

    To tez jest jeden ze sposobów, nie jedyny. I jak najbardziej jest to
    prawdziwa obiektowość. Wiesz - obiektowość, to sposób pisania. W Javie,
    która inaczej realizuje obiektowość i wygodniej się w niej pisze też
    wiele kodu nieobiektowego wydziałem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 49. Data: 2016-09-28 16:05:25
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 15:51:07 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > I delikatnie ujmując: amatorszczyzna.

    Nie zawsze. W przypadku desktopowych aplikacji i tak często trzeba
    podjąć decyzje o stosowaniu bibliotek, które nie będą dostępne na
    innych systemach, co od razu ogranicza przenośność. W takich
    przypadkach nie ma nic złego w korzystaniu z rozszerzeń oferowanych
    przez dany kompilator.

    Ale w ogólności brak wyjątków świadczy raczej na niekorzyść
    Pascala, zaś to, że niektóre kompilatory dopuszczają takie
    rozszerzenia nie jest dobrym argumentem na rzecz stosowania Pascala.

  • 50. Data: 2016-09-28 20:23:39
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2016-09-28 o 16:05, g...@g...com pisze:
    > Ale w ogólności brak wyjątków świadczy raczej na niekorzyść
    > Pascala, zaś to, że niektóre kompilatory dopuszczają takie
    > rozszerzenia nie jest dobrym argumentem na rzecz stosowania Pascala.
    Znasz jakiś dialekt Pascala, który nie wspiera wyjątków?
    Bo ja nie znam.

    --
    wloochacz