  • Data: 2009-03-20 21:51:44
    Temat: Re: Pendrive 16GB - prośba o poradę...
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Masz jakiś aparat cyfrowy? Kup do niego kartę 16GB, 32GB, czy ile tam
    > potrzebujesz i czytnik przekształcający to w pen-a. Karty SanDiska są
    > np. czasami sprzedawane z takim czymś w komplecie. Na codzień będziesz
    > miał pojemnego pendrive-a, a na okazje typu wyjazd na wakacje pojemna
    > karta do aparatu się przyda.

    Trochę dziwne to co piszesz. Sprawdzone w praktyce czy teoretyzujesz?
    Po pierwsze jakie aparaty amatorskie (a nie lustrzanki z trybem RAW na
    CF) widzą takie duże karty MicroSD (bo małe wymiarowo i adapter sugeruje
    microSD właśnie).
    Po drugie nawet jeśliby aparat ją rozpoznawał to microSD powyżej 8 GB
    są niewspółmiernie drogie i w PL trudno dostępne.
    Po trzecie i chyba najważniejsze - karty microSD z jakimi się spotkałem
    były bardzo wolne, rzędu 5-6 MB/s w zapisie, 12-14 MB/s odczyt. A mowa
    była o _szybkim_ rozwiązaniu.

    P.S.
    Uważam że te małe adaptery - czy to Kingston, Sandisk czy nawet te
    dołaczane teraz przez Erę do starterów TakTak to bardzo fajna sprawa
    - wystaje ~1 cm z portu i trudno taki pendrive wyłamać, ale przy tych
    szybkościach nadają się one do normalnej pracy z kartami 1-4 GiB, raczej
    nie większymi.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938