    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Sun, 8 Jul 2018 01:28:33 +0200

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5b3f0b5b$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
    > Podobnie jest z radiami. Póki samemu się robiło lub trzeba było kasę
    > składać latami to w eterze była kultura. Teraz jak byle kto może sobie
    > kupić za grosze to i pojawia się masa miernot i frustratów.

    Najgorsze, gdy niewiedza i tłumoctwo operatorskie (piję ogólnie - wielu z
    krótkofalarstwem łaczy tylko znak i tym samym bycie operatorem,
    krótkofalowca w niektórych nie ma w ogóle) nobilituje.
    Przykładowo - dziś nie trzeba już zdawać telegrafi. Trudno, bolesne, ale
    czas nadszedł, niech będzie. To jeszcze da się przeżyć. Ale sytuacja, gdy
    ktoś szczyci się tym, że nie zna telegrafii jest dla mnie bardzo chora. A
    takie głosy swego czasu (właśnie, jak CW miała spaść z obowiązku w licencji
    na KF) były brdzo częste. To trochę tak, jakby kierowca auta SZCZYCIŁ SIĘ
    tym, że koła nie umie zmienić, że sprawdzić oleju w misce (i kiedy, jak to
    się robi, banał przecież)... że to czarna magia, rozumiem, że nie każdy
    wszystko umie, ale niech się tym nie podnieca. I mamy to, co mamy, człowiek
    ze znakiem nie wie, co to nośna, nawet tzw. "własnymi słowami", np. że jak
    się naciśnie PTT to idzie fala radiowa, ok. skrawek cienia zielonego pojęcia
    jest. Osobiście usłyszałem, jak jedna z koleżanek lat temu kilka jawnie na
    "kanale" (w miejscu, gdzie przyjęto pewien raster z określonymi
    częstotliwościami nadawania, pozostałość z czasów urządzeń kwarcowych)
    zapytała "co to jest nośna", nie ironicznie wobec kogoś, ale z własnej
    niewiedzy.
    Ja też nie wiem wszystkiego, ale często posiłkuję się Guglem, oglądając
    nawet kilka linków, czasem wiem, ale nie umiem tego nazwać. Choć koń ma 4
    nogi i też się potknie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.