  • Data: 2019-02-08 20:10:53
    Temat: Re: Pierwszy android - pytania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 07.02.2019 o 19:22, J.F. pisze:
    [...]

    >To się bardzo mylisz. Drugi raz. Jest bardzo ambitny układ ładowania,
    >którego część logiczna jest wbudowana w główny procesor i to ten
    >procesor zajmuje się nadzorem nad parametrami ładowania.

    Tu sie zgadzam, tylko czy wlasnie jest ambitny uklad, czy procesor
    sprawdza napiecie baterii i wlacza lub wylacza tranzystor ładujący ...
    bo prawde mowiac to mi to jakos tak wyglada w niektorych telefonach.
    Starszych telefonach.

    >W przypadku akumulatorów głównie litowych i polimerowych podłączenie
    >jakie opisujesz to by było jak wyciągnięcie zawleczki z granatu.

    Eee, skadindad wiadomo, ze te ogniwa potrafia duzo zniesc.
    2A z kontrola napiecia ich nie uszkodza, a wiecej nie poplynie z winy
    ladowarki i kabla.

    A jak poplynie ... przeciez instrukcja pisala, zeby uzywac ładowarki
    dostarczonej razem z telefonem.

    >Są. Od 5 V do nawet 20 V
    >Wtedy była partyzantka, każdy telefon miał inne gniazdo i często
    >ładowarka była dedykowana a tu pisałem o ładowaniu przez
    >mikroUSB/USB-C w telefonach produkowanych w ciągu ostatnich kilku
    >lat.

    Ok, USB-C to ambitny uklad.
    Ale zwykle micro-USB ? Nie wyglada mi ...

    >Indywidualny pomysł jakiegoś producenta dla jakiegoś modelu telefonu

    Nie, "uniwersalna". O

    https://sklep.lechpol.pl/towar/urz1134/ladowarka-uni
    wersalna-tel-mp3/5561

    I gdzies nawet trafilem na informacje, ze jakis standard na to
    pozwalal.

    >Poczytaj sobie tu: https://www.wiki.xperiasite.pl/Quick_Charge -
    >napięcie ładowania nie jest podnoszone bo zwiększa się obciążenie ale
    >dlatego, że ładowarka negocjuje parametry ładowania z telefonem

    To raczej nie to - bo mowie o takim drobnym podniesieniu, do np 5.5V

    Akurat tyle, zeby skompensowac spadek napiecia na kablu ...

    J.