    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pierwszy android - pytania
    Date: Sun, 10 Feb 2019 23:08:21 +0100

    > Jest na Aplefobii, sporo szukania. W skrócie, jakieś malware wyświetlało
    > komunikat że to jest jakaś aktualizacja. I użytkownicy dawali zgodę i
    > uprawnienia. Tak jak wcześniej napisałem, słabym punktem nie jest
    > system, tylko użytkownik.

    przeczytaj to co jest powyżej. skoro człowiek jest najsłabszym ogniwem
    (a tu się z Tobą zgadzam) to po co w to wplątujesz systemy operacyjne?
    Windows był jest i pozostanie najczęściej i najskuteczniej atakowanym
    systemem. chciałem Ci w napisać jakiego systemu używają banki, ale teraz
    widzę że celowo te informacje ukrywają. PKO parę lat temu używał Apacha
    na jakimś linuksie. Czy to jest argument? Samo to że telefon jest
    mobilny i co chwila korzysta z innej sieci utrudnia "podsłuchiwanie".
    również to, że w telefonie obsługujesz bank z wnętrza aplikacji, a nie z
    przeglądarki też nie ułatwia roboty ewentualnym hakerom. i chyba
    najważniejsze. jak dostaniesz emaila z "fakturą" w której jest "wirus",
    to nie zaszkodzi on andoridowi. Nie wtykasz do telefonu pendriva na
    którym mogą być szkodniki. Ogólnie na telefon mało "sciągasz" bo poco?
    Zgadzam się również z tym że windows jest coraz bezpieczniejszy. ale to
    że jest "coraz" dla mnie nie jest absolutnie wystarczającym argumentem.
    A z bezpieczeństwem innych systemów operacyjnych jest wogóle dziwna
    sprawa. Jeśli pojawi się jakakolwiek luka, niedopatrzenie, teoretyczna
    możliwość włamania - zaraz sprawa jest nagłaśniana. Jakoś przemilczany
    jest fakt że aby otrzymać praw roota w linuksie jest potrzebny fizyczny
    dostęp do kompa i odpalenie exploita który potrzebuje 2 godziny na i7
    żeby się sztuczka udała. (no)Pietia działał zdalnie i atakował w miarę
    aktualnego windowsa.
    Ja nie widzę, pod kontem bezpieczeństwa, wad "banku" na androida. Z
    wyłączeniem ewidentnych akcji typu dam Ci login i hasło, albo zgubię
    telefon bez kodu z kartą podpiętą pod nfc. A już blik z jego kilkunasto
    sekundowym kodem - moim zdaniem wymiata.
    ToMasz