  • Data: 2010-03-21 15:15:59
    Temat: Re: Plecionka, a przewód lity
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):

    > Ach, to jest oczywiste, ale mógłbyś odpowiedzieć na pytanie, co łączy
    > ,,proximity effect'' z uziemnianiem uzbrojenia?

    Myśl kolego, po co dałem przykład ze stołem laboratoryjnym?
    Myślisz, że zamieścilem go tam bez powodu i dlatego zignorowałeś?
    Połączenia wyrównujące napięcia metalowych elementów, zmniejszają zakłócenia
    likwidując skutki sprzężeń elektromagnetycznych czyli np. ,,proximity
    effect''.
    W mojej firmie elektronicy łączą z masą każdy osobny metalowy element wyrobu.
    Zapamiętaj to sobie, bo widzę, że nie doceniasz problemu.

    > ... ale może ja czegoś nie wiem - a z chęcią się dowiem.
    Może na początek skończ z tym prokuratorskim tonem.

    Wróćmy do poprzedniego tekstu.
    Rysunek dla przypomnienia tematu:
    http://eletter.wip.pl/in/e4/rys.1_e4.jpg
    Pisałeś tak:
    > Dzięki temu połączeniu masz niższą rezystancję
    > uziomu (dla fundamentów), niższą rezystancję pętli uziemnienie, oraz
    > zabezpieczasz się przed przenoszeniem napięć rażeniowych po całej
    > (dość dobrze przewodzącej dzięki zbrojeniu) konstrukcji.

    Tymczasem w poradniku piszą inaczej:

    ''Zastosowanie połączeń wyrównawczych ma na celu ograniczenie
    do wartości dopuszczalnych długotrwale w danych warunkach
    środowiskowych napięć występujących pomiędzy różnymi częściami
    przewodzącymi. ''

    www.instalator.info.pl/polaczenia-wyrownawcze-i-uzio
    my/docs/12_0/14/View

    Tam znajdziesz i inne informacje, ja już EOF

    WM