  • Data: 2010-03-21 19:02:22
    Temat: Re: Plecionka, a przewód lity
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Mar 2010 15:15:59 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Myśl kolego, po co dałem przykład ze stołem laboratoryjnym?
    >Myślisz, że zamieścilem go tam bez powodu i dlatego zignorowałeś?
    >Połączenia wyrównujące napięcia metalowych elementów, zmniejszają zakłócenia
    >likwidując skutki sprzężeń elektromagnetycznych czyli np. ,,proximity
    >effect''.
    Zakłócenia tak, w szczególności np. pojemnościowe i ,,wiszące
    potencjały'' jakim był nieuziemniony metalowy stół. Na pewno nie
    ,,proximity effect'' (z zastrzeżeniem, że stół po uziemnieniu mógł
    robić za uziemniony ekran i wtedy rzeczywiście tłumił pole
    magnetyczne).

    >Pisałeś tak:
    >
    >Tymczasem w poradniku piszą inaczej:
    >
    >''Zastosowanie połączeń wyrównawczych ma na celu ograniczenie
    >do wartości dopuszczalnych długotrwale w danych warunkach
    >środowiskowych napięć występujących pomiędzy różnymi częściami
    >przewodzącymi. ''

    Gdybyś cokolwiek wiedział o czym piszesz, to byś wiedział, że
    napisałeś to samo co ja.

    Na całe szczęście widzę że się nie znasz, więc specjalnie dla ciebie -
    efekt zbliżenia, zjawisko wypierania prądu i zjawisko naskórkowości,
    to de facto to samo - pod wpływem obcego pola magnetycznego (np. od
    sąsiedniego przewodu) lub własnego (wypieranie prądu w silnikach
    głębokożłobkowych, efekt naskórkowości dla wysokich częstotliwości) w
    przewodniku indukują się prądy wirowe, które zakłócają ,,naturalny''
    rozpływ prądu w przewodniku (np. prąd płynie tylko po powierzchni
    przewodu) co daje efekt pozornej zmiany jego rezystancji. Tylko tyle.
    --
    Grzegorz Krukowski