    Subject: Re: Plyta na Z68 z LPT i IDE / PATA
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sat, 25 Feb 2012 20:23:41 +0100
    From: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 25-02-2012 o 13:51:14 Q <n...@s...pl> napisał(a):

    > Znacie plyty glowne na Z68 (1155) z LPT i IDE / PATA?
    >
    > Znalezc plyte z LPT to nie problem (czesto daja tez FDD),
    > ale znalezc plyte na Z68 ze zlaczem na stare dyski jest awykonalne...

    Moge Ci doradzic plyte bez takowego kontrolera + osobny kontroler na
    PCI/PCI-Ex.

    Z kontrolerem LPT j/w.

    Osobne kontrolery maja o tyle sens, ze w pozniejszym okresie latwo bedzie
    mozna wypiac dany kontroler, gdy zmienisz sprzet. Mi np. potrzeba dwoch
    portow RS232. Zazwyczaj na plytach jest jeden, wiec trzeba albo kupic
    dedykowany kontroler, albo posluzyc sie proteza na USB (ktora nie
    zawsze/wszedzie dziala jak powinna).

    I j/w mozesz zamiast portu LPT posluzyc sie przejsciowka na USB. Mam stara
    drukarke iglowa OKI i bez problemu hula na czyms takim. Jedynie co bylo
    trzeba do dzialania, to kilka komend w XP :)

    Wszystko zalezy, co chcesz podpinac pod te porty, bo czesto nie warto
    ograniczac sie do kombajnu wszystkomajacego, ktory mozna z powodzeniem
    zastapic czyms tanszym/lepszym + kilka dodatkow. Zepsuje sie kontroler na
    plycie i cala plyta do wywalenia, albo i tak trzeba bedzie kupic osobny
    kontroler. Zepsuje sie kontroler, to tylko kontroler do wymiany ;-)
    Zepsuje sie dedykowane urzadzenie i zostaje plyta z niepotrzebnym
    dodatkiem, gdzie przy osobnym kontrolerze mozna by wypiac i sprzedac. Ja z
    poczatku napalilem sie na plyte z 2xLAN, ale miewalem juz w przeszlosci
    przypadki, gdy i na plycie i osobne karty sie psuly. Totez wole kupic
    osobna sieciowke, niz zadawalac sie tym co jest na plycie (a plyty z 2xLAN
    sa b. drogie - w tej cenie mam dobra plyte z 1xLAN+dobra k. sieciowa min.
    2xLAN). W razie popsucia, wymieniam tylko karte/plyte. Jak bede
    potrzebowal w przyszlosci 10Gb to sprzedam obecna karte i kupie taka z
    10Gb, a plyta zostanie.

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.