  • Data: 2016-08-05 03:30:58
    Temat: Re: Po co dziadek klepał kosę?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 17:44:02 UTC+2 użytkownik WM napisał:

    > Znano i stosowano z powodzeniem technikę odlewu brązu na wosk tracony.
    >
    > Tu wyraźnie widać ten zygzak z blachy:
    > http://www.xtekxray.com/applications/antikythera_ath
    ens.html
    > Sądzę, że formowali zygzak w dowolny okrąg ze stałym modułem
    > i wypełniali środek odlewem.
    > Zygzak był odporniejszy na zużycie, bo po obróbce plastycznej.

    Ja tylko napisałem jak ja bym zrobił plisowaną tasiemkę na obrzeże. Środek zalać
    metalem to już bułka z masłem.

    PS. Ja wcale nie uważam że to zrobiono w celu zwiększenia trwałości. Dla mnie to
    wygląda na luksusowy gadget, który po prostu musiał być ładny, żeby uzasadnić wysoką
    cenę. Ząbkowanie monet wymyślono może później, ale technicznie nie było
    skomplikowane.