  • Data: 2018-09-10 16:47:48
    Temat: Re: Po ilu latach zmieniacie opony?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marr" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jak w temacie
    >Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms
    >musza zarabiac:)

    Maja dylemat - jak przekonac kierowce, zeby co roku kupowal nowe
    opony, bo stare sa zle,
    a jednoczesnie zapewnic, ze dwuletnie sa OK, zeby klient nie
    wybrzydzal i nie żądal naprawde nowych opon, ze swiezej produkcji, a
    za klientem dystrybutorzy odmawiali brania starego towaru :-)

    Na razie jest chyba unijny przepis - nieuzywana opona do trzech lat od
    produkcji jest "nowa" i klient nie moze protestowac :-)

    >Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

    Prawde mowiac to nigdy nie zauwazylem jakiego starzenia opon.
    Na szczescie sie scieraja, i jak sa starte, to sie wymienia.

    10 lat, to jakis "koscielny" i to na dwoch kompletach :-)

    ADAC ponoc sprawdzal i potwierdzil te degradacje z wiekiem, ale bo to
    wiadomo ile mu za to zaplacili ?

    Czesciej zreszta zmieniam samochody, a nowy ma inny rozmiar :-(

    J.