  • 11. Data: 2014-03-03 09:10:16
    Temat: Re: Pobór prądu "żarówek" LED
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Miernik TrueRMS nie pomaga na przebiegi odkształcone na obciążeniu
    > nieliniowym.

    Oczywiście mocy czynnej nie policzy poprawnie na podstawie tego prądu, ale przy
    najmniej będzie znał
    jego wartość skuteczną.

  • 12. Data: 2014-03-03 09:29:27
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Elektrolot <e...@n...pl> wrote:

    > Oczywiście mocy czynnej nie policzy poprawnie na podstawie tego prądu, ale przy
    najmniej będzie znał
    > jego wartość skuteczną.

    A po co mu ta wiedza?

  • 13. Data: 2014-03-03 10:00:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, March 3, 2014, 9:05:23 AM, you wrote:

    > Ale żeś tekst wstawił ;)

    Poprawny.

    > Pewnie, że się nadają, tylko trzeba znać ograniczenia, a te są tylko
    > przy co lepszych miernikach opisane w instrukcji. Przede wszystkim pasmo
    > i CREST. Jak masz miernik co ma pasmo 400 czy 600Hz to o czym mowa?
    > Raptem kilka harmonicznych. Ale "szybsze" już niestety swoje kosztują.

    To nie jest kwestia szybkości - nie da się przeprowadzić pomiaru RMS
    na nieliniowym obciążeniu z samej definicji. To nie jest kwestia
    szybkości czy ilości harmonicznych - to kwestia oderwania pomiaru od
    równoważnika cieplnego.

    Natomiast jedno źle napisałem - nie chodzi o przebieg zniekształcony
    ale o nieliniowe obciążenie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-03-03 10:01:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Elektrolot,

    Monday, March 3, 2014, 9:10:16 AM, you wrote:

    > Oczywiście mocy czynnej nie policzy poprawnie na podstawie tego
    > prądu, ale przy najmniej będzie znał jego wartość skuteczną.

    Na obciążeniu liniowym. Na nieliniowym ten pomiar NIC nie znaczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-03-03 10:27:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
> [...]
    >na nieliniowym obciążeniu z samej definicji. To nie jest kwestia
    >szybkości czy ilości harmonicznych - to kwestia oderwania pomiaru od

    Da sie. Tylko on nie ma nic wspolnego z moca pobierana.
    Ma natomiast wiele z grzaniem przewodow i transformatora.

    Sens mierzenia jest wiec dla elektryka w sklepie, ktory ma takich lamp
    tysiace.
    Bo w firmie raczej nie - oprocz lamp maja pewnie inne maszyny zrace
    znacznie wiecej pradu.

    >Natomiast jedno źle napisałem - nie chodzi o przebieg zniekształcony
    >ale o nieliniowe obciążenie.

    Na jedno wychodzi. Nieliniowe obciazenie bierze znieksztalcony prad.

    J.

  • 16. Data: 2014-03-03 10:48:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 3, 2014, 10:27:41 AM, you wrote:

    > Da sie. Tylko on nie ma nic wspolnego z moca pobierana.

    Ale taki jest kontekst.

    > Ma natomiast wiele z grzaniem przewodow i transformatora.

    Oczywiście. Ale nie o to pytano.

> [...]
    > maszyny zrace znacznie wiecej pradu.
    > Na jedno wychodzi. Nieliniowe obciazenie bierze znieksztalcony prad.

    Zniekształcenia mogą wynikać również z charakteru zasilania - nasza
    sieć nie jest czysta.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-03-03 11:11:12
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Na obciążeniu liniowym. Na nieliniowym ten pomiar NIC nie znaczy.

    Jeśli miernik mierzy RMS zgodnie z definicją, to rodzaj obciążenia, a co z tego
    wynika przebieg
    prądu nie ma NIC do rzeczy. Oczywiście znaczenie tu mają tematy wspomniane przez
    Dariusza.

  • 18. Data: 2014-03-03 11:16:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Elektrolot,

    Monday, March 3, 2014, 11:11:12 AM, you wrote:

    > Jeśli miernik mierzy RMS zgodnie z definicją, to rodzaj obciążenia,
    > a co z tego wynika przebieg prądu nie ma NIC do rzeczy. Oczywiście
    > znaczenie tu mają tematy wspomniane przez Dariusza.

    Kontekst!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-03-03 11:32:19
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2014-03-03 09:29, Mirosław Kwaśniak pisze:

    > A po co mu ta wiedza?

    No racja, mocy nie policzy.

    Polecam zatem artykuł:
    http://www.elektro.info.pl/artykul/id3093,teorie-moc
    y-w-obwodach-pradu-przemiennego?p=1

    Lekki OT - Mnie na studiach jeszcze uczono teorii mocy Budeanu, ale to już było dość
    dawno.

  • 20. Data: 2014-03-03 11:44:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elektrolot" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    cy-w-obwodach-pradu-przemiennego?p=1
    >Lekki OT - Mnie na studiach jeszcze uczono teorii mocy Budeanu, ale

    Akurat do mocy czynnej wielkiej teorii nie trzeba.

    Natomiast do biernej ... sam sie niedawno pytalem jak to liczyc, i
    jakis Power Factor w przebiegach niesinusoidalnych.

    J.