  • 11. Data: 2009-09-22 08:24:07
    Temat: Re: Pocz^(1)tki internetu optycznego w PL
    Od: Lukasz <l...@n...spam>

    Dnia 22.09.2009 Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> napisał/a:

    > Czy to znaczy, że każda inna sieć ma taką przepustowość szkieletu, że
    > pozwoli każdemu dołączonemu abonentowi na pracę z maksymalną prędkością?
    > Chyba raczysz żartować, poczytaj sobie może, jaką prędkość łącza ADSL
    > zakłada tepsa już na poziomie łącza DSLAM-owego...

    Oczywiście, że nie, ale taki 2-10mbit łącz upchnie się zawsze więcej, w
    tej samej rurce, zanim przekroczy się powiedzmy 2-3x jej wielkość.
    Chodzi o sam fakt, że sprzedaż tej oferty dla 100 klientów oznacza, że
    parametry łącza przy pesymistycznym wariancie są _poważnie_ zaniżone w
    stosunku to tego co kupował.

    --
    Lukasz

  • 12. Data: 2009-09-22 08:31:10
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 10:09:16 +0200 (CEST), Lukasz <l...@n...spam>
    wrote:

    > No i ? Prędzej czy później to połączenie od abonamenta musi trafić na
    > jakiś router,

    ...który kosztuje mniej jak miesięczny wpływ od abonentów
    obsługiwanych przez niego

    > który prędzej czy później będzie miał mniejszą wydajność
    > niż suma abonamentów podpiętych,

    nawet prędzej tylko nic z tego nie wynika

    stopień overbookingu dla klientów indywidualnych rośnie wraz z
    maksymalnymi prędkościami jakie ci otrzymują

    > bo nie słyszałem żeby UPC ostatnio
    > sobie szkielet na 100Gbit wymieniała. Myślę, że jeżeli będzie 1gbit
    > gdzieś dalej to będzie nieźle. Czyli co 10 abonamentów per urządzenie
    > ?!? No jak by nie liczyć ściema.

    o ile się nie umie liczyć to tak

    > A co to kogo interesuje jaki i kiedy będę generował ruch. To nie ma nic
    > do rzeczy. Jeżeli się sprzedaje łącze 120/10 Mbit to powinno ono
    > odpowiadać podanym parametrom,

    kto napisał czy powiedział że nie odpowiada ?

    owszem im większa prędkośc przyłacza tym większe szanse że nie będzie
    szło z maksymalną prędkością ze wszystkich serwerów świata, ale to
    inna para kaloszy

    > ps. Odpisywanie o dzieciach neostrady jest dojść niskich lotów i raczej
    > jedynie nakreśla twój poziom.

    ja tylko zwróciłem uwagę na różnice technologiczne

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 13. Data: 2009-09-22 08:46:56
    Od: Lukasz <l...@n...spam>

    Dnia 22.09.2009 Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com> napisał/a:

    > ...który kosztuje mniej jak miesięczny wpływ od abonentów
    > obsługiwanych przez niego

    Oczywiście, ale to tylko pokazuje, że sprzedaje się pewną usługę, która
    nie wiele ma wspólnego z rzeczywistością.

    > nawet prędzej tylko nic z tego nie wynika

    Wynika jedno, że oferta ofertą, a rzeczywistość jest zupełnie inna.
    Czyli tak jak pisałem na początku ściema.

> [...]
    >
    > owszem im większa prędkośc przyłacza tym większe szanse że nie będzie
    > szło z maksymalną prędkością ze wszystkich serwerów świata, ale to

    Ja nie mówie o wszystkich serwisach, ale oczekuje po ofercie, że będzie
    to chociaż w blisko rzeczywistości jak będę tego akurat potrzebował.
    Inaczej różnica między ofertą 20Mbit a 100Mbit jest praktycznie tylko w
    cenie, bo faktycznie działanie połączenia będzie takie samo.

    --
    Lukasz

  • 14. Data: 2009-09-22 08:55:54
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 10:46:56 +0200 (CEST), Lukasz <l...@n...spam>
    wrote:

    > Oczywiście, ale to tylko pokazuje, że sprzedaje się pewną usługę, która
    > nie wiele ma wspólnego z rzeczywistością.

    tylko pokazuje, że z uporem maniaka starasz się dostosować
    rzeczywistość do postawionej tezy bez używania kluczowych dla
    poruszanego tematu pojęć takich jak overbooking

    > Wynika jedno, że oferta ofertą, a rzeczywistość jest zupełnie inna.
    > Czyli tak jak pisałem na początku ściema.

    jak wyżej

    > Ja nie mówie o wszystkich serwisach, ale oczekuje po ofercie, że będzie
    > to chociaż w blisko rzeczywistości jak będę tego akurat potrzebował.

    od abonenta do CMTSa spełnia
    od CMTSa do jakiegoś routera pewnie gigabitem, więc też spełnia
    router w szkielecie 10 giga, więc też bez problemu spełnia

    czego nie rozumiesz ?

  • 15. Data: 2009-09-22 09:18:55
    Od: Lukasz <l...@n...spam>

    > tylko pokazuje, że z uporem maniaka starasz się dostosować
    > rzeczywistość do postawionej tezy bez używania kluczowych dla
    > poruszanego tematu pojęć takich jak overbooking

    Poprostu oczekuje usługi na poziomie o którym mówi dostawca. Overbooking
    jest rozwiązaniem isp pozwalającym mu na efektyczniejsze używanie
    sprzętu, ale nie powinno to prowadzić do sytuacji oderwanych od
    rzeczywistości. Reasumując dalej uważam, że to ściema ładnie opakowana
    marketingowo.

    --
    Lukasz

  • 16. Data: 2009-09-22 09:31:03
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Lukasz pisze:

> [...]
    > sprzętu, ale nie powinno to prowadzić do sytuacji oderwanych od
    > rzeczywistości. Reasumując dalej uważam, że to ściema ładnie opakowana

    tzn ze jak?
    kupiles 20 czy 25 czy 50 mbit i Ci nie dziala ?

    czy buczysz bo bije Ci to w interes ?
    a moze dramatycznie teoretyzujesz?

    jak na razie z dotrzymywaniem jakosci w UPC ogolnie nie jest zle
    wiadomo, czasami potrafi byc slabiej, ale za 5zl/mbit nie oczekuj cudow

    zakladajac ze oferty 10 i 20 mbit tyle wyciagaja uwazam ze mozna zalozyc
    ze wyzsze tez beda realne do uzyskania
    (chocby i czasami - ale coz "predkosc do")

    --
    Mateo

  • 17. Data: 2009-09-22 09:50:52
    Temat: Re: Początki internetu optycznego w PL
    Od: Łukasz Morawski <L...@m...-USUN-pl>

    Witam,

    Paweł Damian pisze:
    > Bo przecież wiemy jak wygląda temat ostatniej mili na światłowodach
    > w PL i ile jest takich podejść...Oferta wydaje się więc mocno teoretyczna.

    w Krakowie na os. Podwawelskim ostatnia mila jest na światłowodzie.
    Wydaje mi się, że jest wiele miejsc gdzie jest już położone szkło.
    Szczególnie na nowych osiedlach.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Morawski

  • 18. Data: 2009-09-22 09:53:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > sprzętu, ale nie powinno to prowadzić do sytuacji oderwanych od
    > rzeczywistości. Reasumując dalej uważam, że to ściema ładnie opakowana

    Zróbmy w takim razie ćwiczenie intelektualne. Spróbuj ocenić, jaki
    overbooking jest zakładany w neostradzie dla przepływności poniżej 6 MB/s

    M.

  • 19. Data: 2009-09-22 10:20:47
    Od: Lukasz <l...@n...spam>

    > Zróbmy w takim razie ćwiczenie intelektualne. Spróbuj ocenić, jaki
    > overbooking jest zakładany w neostradzie dla przepływności poniżej 6 MB/s

    Sądzę że w granicach 10-20x.

    --
    Lukasz

  • 20. Data: 2009-09-22 14:05:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Chyba raczysz żartować, poczytaj sobie może, jaką prędkość
    > łącza ADSL zakłada tepsa już na poziomie łącza DSLAM-owego...

    Tak ze 155 Mb/s?
    --
    Krzysztof Halasa