  • Data: 2017-08-13 13:40:43
    Temat: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Od: knrdz <x...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.08.2017 o 10:04, JoteR pisze:

    > Nie chcę. Bazuję na cenach "sklepowych". Bo udzielanie porad typu "do
    > backupu swoich danych kup se dysk na bazarze" uważam za nieodpowiedzialne.

    "Do backupu danych używaj 25-letniego dysku z szuflady" to już jest OK?

    > Dysk wytargany z laptopa (bo np. znajomy wymienił na SSD) też podłączy
    > bezpośrednio do płyty? Przydałaby się odpowiedź wątkotwórcy na pytanie, czy
    > to jest jednorazowa akcja, czy może planuje podłączać coś jeszcze. Ja na ten
    > przykład co i raz coś podłączam, a ostatnio kombinuję, jak podłączyć do
    > laptopa dysk SCSI ;->

    A nie? W drugą stronę byłby problem (wymagający +12V 3.5" podłączany do
    notebooka), ale czemu dysku z laptopa miałby nie podłączyć do
    stacjonarki wyposażonej w porty SATA, tymi samymi kablami którymi
    podpina dyski 3,5"?

    > Z tym 25-letnim to nie przesadzajmy (w 1992 r. dyski miały pojemność liczoną
    > w MB), ale generalnie masz rację, podobnie jak Jacek. Tyle, że wątkopodawca

    Ano, przesadziłem, ale niewiele - w 1998 kupiłem dysk 10GB, w 2001
    miałem już 100GB, wiec 40 były standardem jakieś 17-18 lat temu.