    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Date: Tue, 15 Aug 2017 12:43:54 +0200

    W dniu 14.08.2017 o 19:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Mam W10 64 bitowy -- zajmuje 41 GB i stale uaktualnia ;) się.

    Na pewno nie sam Windows - na komputerze z którego nadaję mam 64-bitowy
    W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB wolnego miejsca. Też się
    uaktualnia.

    > U mnie zbyt mocne odchudzanie dawało do tej pory złe efekty. Jeśli
    > zmieściłeś WXP SP3 i W10 na 16 GB to wg mnie osiągnąłeś doskonały
    > efekt, którego ja raczej ;) nie osiągnę. :) Może dlatego, że ja
    > zazwyczaj instaluję masę programów -- niby co mogę wywalam poza
    > partycję systemową, ale mimo tego systemowa stale puchnie.

    Nie "i" - w miejsce tego wxp wgrałem pod koniec programu Windows Insider
    w10, żeby zobaczyć jak sobie poradzi na Atomie i 1.5GB RAM. Działało w
    miarę OK, ale wróciłem do XP, do tego do czego ten komputer służy, jest
    i będzie wystarczający.

    > IMO 2.5" są odporniejsze od 3.5".

    Wszystko jest mniejsze, wiec delikatniejsze, do tego to co w dysku 3.5"
    zmieści się na 1 talerzu na 2.5" wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy
    więcej mechanicznych elementów które przy wstrząsach mogą się uszkodzić.

    twardego dysku umieszczenie głośnika może powodować
    _speaker_vibration_and_other_issues ).

    > Mój Acer nie zawiesza się. Czasami zamraża. ;)

    To nie jest mit, mój netbook to właśnie ten Acer i zawieszał się nawet
    przy dźwięku "tradycyjnego" dzwonka Skype (przy dużej głośności
    ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach czy zewnętrznych
    nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był aż tak wrażliwy na drgania.