    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Date: Thu, 17 Aug 2017 09:25:00 +0200

    W dniu 2017-08-15 o 12:43, knrdz pisze:

> [...]
    > W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB wolnego miejsca. Też się
    > uaktualnia.

    > Nie "i" - w miejsce tego wxp wgrałem pod koniec programu Windows Insider
    > w10, żeby zobaczyć jak sobie poradzi na Atomie i 1.5GB RAM. Działało w
    > miarę OK, ale wróciłem do XP, do tego do czego ten komputer służy, jest
    > i będzie wystarczający.

    > Wszystko jest mniejsze, wiec delikatniejsze, do tego to co w dysku 3.5"
    > zmieści się na 1 talerzu na 2.5" wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy
    > więcej mechanicznych elementów które przy wstrząsach mogą się uszkodzić.

    Chyba nie. Mniejsze masy, mniejsze momenty, mniejsze przeciążenia.

    Przykład:
    Weź model samochodu (lub innego ustrojstwa) i zrzuć go z załóżmy -
    10-krotnej jego wysokości.
    A teraz zrzuć prawdziwy samochód z podobnej wysokości.

    _speaker_vibration_and_other_issues

    > To nie jest mit, mój netbook to właśnie ten Acer i zawieszał się nawet
    > przy dźwięku "tradycyjnego" dzwonka Skype (przy dużej głośności
    > ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach czy zewnętrznych
    > nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był aż tak wrażliwy na
    > drgania.

    Były takie. Bodajże Quantum BigFoot. Padały jak muchy, nawet od
    kichnięcia. Tyle, że one były chyba 5 1/4 ".
    Produkowane były gdzieś ok. 1996 roku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam