    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Date: Mon, 28 Aug 2017 16:12:30 +0200
    <ompm0b$1fa$2@node2.news.atman.pl> <ompp11$4dc$1@node2.news.atman.pl>
    <omsld7$tnt$2@node1.news.atman.pl> <omuj9b$pci$1@node1.news.atman.pl>
    <onl202$470$1@node2.news.atman.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" onl202$470$...@n...news.atman.pl

    > https://www.youtube.com/watch?v=Zakb1P9ghIY

    > BTW zawieszania W10...

    > Ostatnie apgrejdy doprowadziły najpierw do padania odtwarzacza filmów
    > (o czym pisałem wcześniej) a następnie (na moich oczach -- w efekcie
    > apgrejdu Nvidii sterownikami oferowanymi przez Acera -- soft szukany
    > był po numerach (seryjnym itp.) laptopa czytanych softem Acera, więc
    > raczej nie popełniłem błędu przy dobieraniu) do padania wszystkiego :)
    > a próby ratowania systemu dały tylko (zgodnie z oczekiwaniem) więcej
    > złego... Ostatecznie ledwo żywy W10 uznałem za zdechły i pożegnałem...

> [...]

    Mając chwilę wolnego czasu ponownie apdejtowałem/apgrejdowałem sterowniki
    Nvidii (z kwietniowych do czerwcowych) softem od Acera, ale na W10 sprzed
    ostatniej aktualizacji systemu...

    Najpierw odpaliłem apdejt/apgrejd Nvidii, później (niejako z konieczności)
    apdejt/apgrejd grafiki Intela. W tle zmniejszałem inną kopię W10, dlatego
    nie mogłem przebootować tuż po zainstalowaniu sterowników Nvidii i zdecydowałem
    się na apgrejd/apdejt sterowników grafiki Intela -- by nie marnować czasu...
    (stąd niejakość, o której napisałem nieco wcześniej)

    Mam teraz czerwcowe sterowniki Nvidii i W10 sprzed aktualizacji -- Totalny
    Commander nie odpala się na Nvidii, ale przeglądarki itp. programy pracują
    na Nvidii.

    [czyli nie zyskałem nic na tych uaktualnieniach [poza stratą ;) czasu]

    Próbowałem też uaktualnić W10, ale... M$ twierdzi, że nie ma nic do
    aktualizaowania...

    Pamiętam, że zaktualizowany W10 wyglądał zupełnie inaczej niż obecny,
    więc wiem na pewno, że nie mam aktualizacji, która miałem na systemie,
    z którym pożegnałem się przed tygodniem...

    BTW -- jednoczesne: uaktualnianie sterowników grafik, zmniejszanie
    partycji, oglądanie filmów, korzystanie z usług przeglądarek netowych
    (w tym co najmniej dwa okienka z jutubą) i z kilku Totalnych Commanderów
    (każdy z wieloma zakładkami) nie jest ;) niemożliwe, ale i nie jest też
    zbyt ;) komfortowe... W tle (rzecz jasna) także ,,pracował'' VBox z OE
    na pokładzie...

    Aktualizacja grafik nie przebiegała bezproblemowo...

    [może właśnie dlatego, że w tle było to i owo?...]

    Być może po aktualizacji W10 będę miał znów TC na NVidii G940MX.
    Fajnie by było, gdyby zintegrowana grafika Intela HDG620 zupełnie
    ustąpiła miejsca dedykowanej grafice Nvidii G940MX. Na razie na
    Nvidii odpalam tylko: CC, przeglądarki (FF, Operę, Edge, IE,
    Chromą i Ułomną) netowe, DVB-T z dongla USB, ściągaczkę filmów
    i ściągnięte filmy... [może coś pominąłem...]

    Nie wiem też tego do jakiego stopnia ww. programy wykorzystują
    [prze?]różne CUDA ;) Nvidii... Wiem, jak obciążają jej RAMkę
    (DDR5) itp...

    -=-

    BTW OE pod W10... Zainstalowałem, obejrzałem i... Wywaliłem...
    Może kiedyś doń powrócę, ale na razie nie jest (IMO) obsługiwalny...