  • 31. Data: 2017-07-17 19:03:55
    Temat: Re: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-
    1991-1995/51205d1164865633-164-euro-threadlockers-fl
    uids-grease-info-picture-4.jpg

    Śliczna pasta!
    Czy Niemcy nie nauczyli się pipsać na tubach
    w kilku językach oprócz szkopskiego? :-)
    ---
    A ile Ty znasz języków ?

  • 32. Data: 2017-07-17 19:09:01
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-07-17 o 14:18, Pszemol pisze:
> [...]
    > Sztywny nagwintowany bolec z uchwytem po prostu. Kręcić
    > możesz w obie strony. A na tym gwintowanym bolcu z uchwytem
    > masz nakrętkę przegwintowaną wewnątrz, która ma sześciokątną
    > główkę z jednej strony do klucza a wypust/gzymsik do oparcia
    > na niej takiej płytki półokrągłej opierającej się o palce zacisku.
    > I wciskanie tłoczka do wnętrza cylinderka uzyskujesz właśnie
    > obracając kluczem tą nakrętkę, która opierając się płytką o zacisk
    > może posuwać tym sztywnym bolcem z ręcznym uchwytem tak
    > aby naciskał na tłoczek i wsuwał go wraz z obrotem nakrętki.

    http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamu
    lcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&u
    tm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

    Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
    gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

    yabba

  • 33. Data: 2017-07-17 19:15:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    >
    > Śliczna pasta!
    > Czy Niemcy nie nauczyli się pipsać na tubach
    > w kilku językach oprócz szkopskiego? :-)

    Ja znam dwa, płynnie: jeden rodzinny a drugi uniwersalny dziś, światowy
    język: angielski.

    Na produktach polskich często tuba ma napisy po polsku, czesku, węgiersku,
    rosyjsku, niemiecku, angielsku, francusku - a Szkopy uznały że będzie tylko
    po niemiecku i mają resztę w dupie. Nie dziwota że Gustlik z Marusią ich
    nie lubili, kapitan Kloss też nie. ;-)

  • 34. Data: 2017-07-17 19:20:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:
    > http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania-tloczkow-hamu
    lcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&u
    tm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

    To musi być Citroen, jak Tomasz pisał. Bo u USA to narzędzie w
    wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

    > Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
    > gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

    Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?

  • 35. Data: 2017-07-17 20:08:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Tłoczek? Tłoczek świecił jak goły tyłek! Zero korozji.

    No to dlaczego cieżko wchodził? Czary? Próbowałeś bez uszczelek?
    Na goły metal wkręcić ręką? Może otwór się skrzywił.

    > Czy jest gdzies w sieci jakiś rysunek poglądowy jak to działa
    > taki zacisk połączony z ręcznym? Bo to jakaś magia czarna,
    > engineering from hell :-)

    Pewnie jest :)

    Jak się popatrzy na to przez dzień na stole to się zrozumie ;)

    Ślimak zawsze wypycha tłoczek. Tłoczek nigdy nie cofa się na gwincie za
    sprawą sprzęgła. Jak się samowyreguluje i dotknie do oporu to
    zaciągając ręczny kulki (jak z łożyska) jadą w górę bieżni i rozpychają
    ręczny. Oczywiście płyn też go może docisnąć do oporu.

    Tu jest filmik jak naprawiałem ten mechanizm w Passacie B4
    ale taki sam jest w B5 i B5.5

    https://www.youtube.com/watch?v=xvMuV7zBJUE
    https://www.youtube.com/watch?v=hC-w1DD5CqU

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 36. Data: 2017-07-17 20:13:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > W moim Pasku oba gwinty są prawe.

    > Nie wiem co to za narzędzie z lewym gwintem widziałeś...
    > Dasz linka do jakiegoś obrazka? Czy stronki z nim ze sklepu

    Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
    gwint nie ma znaczenia.

  • 37. Data: 2017-07-17 20:21:42
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-07-17 o 19:20, Pszemol pisze:
> [...]
    > wypożyczalniach figuruje wyłącznie w wersji prawoskrętnej.

    > Ciekawe... A jakimi samochodami do tej pory się zajmowałeś?

    Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
    samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.

    yabba

  • 38. Data: 2017-07-17 21:50:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > No to dlaczego cieżko wchodził? Czary? Próbowałeś bez uszczelek?
    > Na goły metal wkręcić ręką? Może otwór się skrzywił.

    Tak, pisze o tym obok. Bez uszczelki chodzil gladko. Pewnie trafila sie
    ciut grubsza uszczelka i generowala trudnosci. Ale juz wszystko poskładane
    do kupy - pacjent przeżył operację! :-)

    > Pewnie jest :)
    >
    > Jak się popatrzy na to przez dzień na stole to się zrozumie ;)

    Ja tego po prostu nie rozebrałem bo nie mam takich szczypiec aby sięgną do
    tych c-klipsów głęboko.

    Dzięki! Obejrzę sobie.

  • 39. Data: 2017-07-17 21:50:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Bo Helmuty się wycwaniły i dały symetryczny rozpieracz kulkowy i wtedy
    > gwint nie ma znaczenia.

    Chcesz powiedzieć, ze mam się cieszyć że to VW bo inaczej jeszcze z lewymi
    gwintami musiałbym walczyć? :-)))

    Poszczuję Rudego od Gustlika na tych Helmutów! :-)

  • 40. Data: 2017-07-17 21:50:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:
> [...]
    >>

    > Fiat i Citroen/Peugeot. Czytałem jednak, że wszystko opiera się na tej
    > samej konstrukcji i zasada cofania tłoczków jest zawsze taka sama.

    No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
    Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!