  • Data: 2012-09-12 21:39:38
    Temat: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-12 19:20, 1...@1...invalid pisze:

    > Mnie sie kiedyś udało H7 włożyć odwrotnie (nie wykręcałem reflektora
    > (kluczyka 10 nie miałem, a nawet jakbym miał, to było ciemno i piź...),
    > tylko ręką -- po włosku nacelowałem ;D), ale cosik mi migali, więc
    > następnego dnia podjechałem do pierwszej z brzegu stacji uprawnionej do
    > robienia przeglądów rejestracyjnych.
    > No i wyjechałem bez ustawionych świateł, bo "się Panie nie da, masz pan
    > nietypowy reflektor).
    >
    > W domu odkręciłem reflektor, obejrzałem dokładnie i okazało się, "nóżka"
    > żarówki idealnie wpasowała się we wspornik osłony "krótkich", wszystko się
> [...]

    Wiesz, H1 włożyć odwrotnie się "prawie" "da". Zapiąć też - jak ktoś
    nietechniczny i niekoniecznie zainteresowany to jest ok. Owszem, wiele
    rzeczy nie pasuje, ale cóż tam - w końcu nie oczekujmy od przeciętnego
    użytkownika samochodu cudów. No, ale obowiązkowe badanie techniczne
    powinno to wykazać. Kupowałem od znajomego używany (cóż, jak sam wiesz
    w pewnym momencie kupuje się nie tylko ten jedyny wymarzony, ale taki,
    który pozwoli na regularne dojazdy do pracy/szkoły/zakupów). Jednym
    z warunków były właśnie badania :) Samochód w zakresie technicznym bez
    zastrzeżeń (zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami). Jakiś czas po kupnie
    pojechałem gdzieś nocną porą i stwierdziłem słabe świecenie jednego
    reflektora. Kupiłem nawet jakieś Philipsy + 50%. W wolnej chwili
    polazłem wymienić żarówkę, a tam Panie cuda :) Żarówka odwrócona 180%.
    Tak, z czymś takim badania przeszło. Znajomy był (i jest) jak
    najbardziej w porządku - ja żarówkę potrafię wymienić oraz ocenić
    różne kwestie techniczne (no, ale nie wymagajmy tego od większości),
    ale nie wymagam tego np. od żony, czy młodych, czy innych ludzi
    użytkujących samochód jak mikrofalę. To tylko przykład "jakości"
    obowiązkowych badań technicznych w Polsce. Nawet nie chce mi się
    komentować podejścia niektórych osób, które będą dzwonić na policję
    jak ktoś spożył i pojechał, ale same badania techniczne realizują w
    formie diagnostyki DR ....