  • 21. Data: 2012-09-10 19:28:21
    Temat: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-10 18:13, Krzysztof 45 pisze:

    > Mowa taka do czego według mnie nadaje się depo.

    No podstawie jednostkowego przykładu jakiegoś kolesia.

    > Bo renoma sklepu w którym nabyłem wskazuje na to.

    LOL - a co ma do tego renoma sklepu? Jak sklep jest renomowany to uzna
    reklamację i w przypadku problemów z ciągiem dalszym u dostawcy
    zwyczajnie wymówi umowę itd.

    > Koleś przerabiał temat swoich zrytych pękniętych lamp ksenonowych i w
    > konsekwencji przerabiania tematu nabył depo. Widziałem i on też się
    > przekonał jakie to ścierwo jak zaświecił.

    Reklamował? Z tego co piszesz to nie wynika, a renomowany sklep to
    mógł być najtańszy reflektor nie wiadomo skąd (miało być najtaniej
    jak wcześniej pisałeś).

    > Po jakimś czasie kupił używki
    > Hella, dał do regeneracji odbłyśnik oraz szkło i w końcu zobaczył jak
    > poprawnie świeci ksenon. Depo zostawił pod śmietnikiem.

    Coś mi to śmierdzi opowieściami z mchu i paproci - jakiś koleś miał
    zryte ksenony, niby kupił DEPO ale nie reklamował, kupił później
    używane Helle i po regeneracji było dobrze.

    > Tyle w temacie.

    Ano tyle - masz jakieś mętne doświadczenia z jednostkowego kontaktu
    z DEPO za pośrednictwem "kolesia" i medialnie generalizujesz sobie,
    jakie to DEPO jest do d**** :>

  • 22. Data: 2012-09-10 20:33:22
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-10 19:28, Artur Maśląg pisze:
    > Ano tyle - masz jakieś mętne doświadczenia z jednostkowego kontaktu
    > z DEPO za pośrednictwem "kolesia" i medialnie generalizujesz sobie,
    > jakie to DEPO jest do d**** :>

    Ty oczywiście masz doświadczenie, sam takowe użytkujesz i wszystkim
    polecasz lampy ksenonowe depo. Chyba jesteś jedyny LOL
    Ja ich za darmo bym do auta nie wstawił, wiedząc nawet o tym że na drugi
    dzień auto zmieni właściciela. Te lampy bardziej wyglądają niż świecą.

    Może Ty byś się pałował dwa trzy tygodnie i reklamował. Może i ja też.
    Ale udowodnij że optyka jest do dupy i świecą jak stuningowane wsteczne.
    Z resztą opcja reklamacji odpadła razem z jednym uchwytem przy montażu
    to raz, a dwa że koleś już taki jest. Śmietnik i szuka innych by w
    jeden-dwa dni zamknąć temat.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 23. Data: 2012-09-11 14:01:34
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-10 07:54, MW pisze:

    > Cóż, (różnie w zależności od wielkości reflektora), ale przy średniej
    > wielkości lampie poświęcić na te operację należy koło 3 godzin.

    Albo użyć polerki i zrobić to w 20 minut.

    > Przede
    > wszystkim, w pierwszej fazie, czyli zgrubnego szlifowania papierem rzędu
    > 600-800 należy pamiętać, że mozna porysować poliwęglan dość głęboko,
    > dlatego okrężne ruchy należy stosować naprzemiennie z posuwistymi a
    > papiero dociskac ze średnią siłą.

    Papier dociskałem ze średnią siłą, na papierze miałem gąbeczkę. A ruchy
    wykonywałem tylko posuwiste, tak jak na wielu trailerach.

    > Można zacząć od 1000, o ile nie
    > zamierzamy usuwać głębokich rys a tylko zmatowienie. Gruboziarnisty
    > papier stosujemy przez chwilkę, dosłownie minutę lub nawet krócej,

    Przez minutę, to nawet nie zdążysz usunąć wszystkich dziurek.

    > należy się tylko upewnić, że reflektor stał się równomiernie zamglony, a
    > resztki lakieru zostały dokładnie usunięte (o ile był). Potem przez ok.
    > 10-15 minut okrężnymi ruchami szlifujemy papierem o gradacji 1200-1500.

    Dlaczego okrężnymi?

    > Celem jest otrzymanie gładkiej powierzchni, która traci połysk tylko po
    > dokładnym osuszeniu, ale nierówności sa praktycznie niewidoczne.
    > Nastepnie około 45 minut lub dłużej poświęcamy na prace z papierem 2000
    > - i tu efekty powinny być zadowalające, choć oczywiście zamglenie
    > pozostaje. Duuużo wody!

    Tak też robiłem, pod kranem!

    > Przy tym etapie najbardziej męcza się łapy, bo
    > trzeć należy dość solidnie. Potem godzina lub dłużej z 2500 - trzemy
    > dośc delikatnie, często zmieniając papier. Efekt powinien byc
    > zadowalający na tyle, by bez dalszej polerki można było używać takiego
    > reflektora.

    Matowego?

    > Po ostatnim etapie - albo mechaniczna polerka (w sensie -
    > nie ręczna) z drobnościerną pastą (nie polecam tempa, świetnie zaś
    > sprawdza się tutaj aluchrom*, taki do felg. Czas polerowania - 5 do 15
    > minut, w zalezności od tego jak przykładaliśmy się wcześniej.

    Tempo to chyba najgorszy pomysł z możliwych, to prędzej pasta do zębów
    będzie lepsza.
    Ja użyłem G3 i G10 na odpowiednich gąbkach i efekt nie jest zadowalający.
    Pytanie co nałożyć na polerkę, filc czy gąbkę w przypadku aluchromu?

    > Warto
    > polerować kilka razy, aż upewnimy sie, że otrzymujemy to, co zamierzyliśmy.
    > Po wypolerowaniu można wykończyć i trwale zabezpieczyć lalierem
    > poliuretanowym (nie innym!),

    Ja Ci proponuję abyś nie dawał takich porad, bo jeśli ktoś tak zrobi to
    straci ten klar po pierwszym lepszym uderzeniu kamieniem.
    Jak Ty chcesz nakładać klar na wypolerowaną powierzchnię????????
    Powierzchnia MUSI być zmatowana!

    > ale oczywiście po sprawdzeniu w
    > niewidocznym miejscy, że rozpuszczalnik użyty z lakierem nie zeżre nam
    > klosza.

    Chciałbym to zobaczyć w praktyce..

    > Przed lakierowaniem nalezy dwu, trzykrotnie umyć klosz ciepłą
    > woda z mydłem lub z ludwikiem, można go też przetrzec izopropanolem -
    > głównie w celu pozbycia się pasty polerskiej..
    > Efekt - wygląd fabryczny, bolące przez dwa dni łapy, trochę sprzątania...

    Do momentu uderzenia pierwszego kamienia.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2012-09-11 14:04:00
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-09 22:08, lukz pisze:

    > Na youtubie sa filmy pokazujace jak to ludzie robia, poszukaj

    No i co dalej?

  • 25. Data: 2012-09-11 14:07:22
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-09 21:37, nazgul pisze:

    > za gruby papier

    Robiłeś już taką operację na kloszu plastikowym?

    > brzydkie reflektory robią sie od obłazacego lakieru (czy innej
    > wierzchniej powłoki)
    > może bez niej juz nigdy nie będą ładne

    Co Ty za bzdury piszesz?

    > ciekawe co by się stało gdyby zmatowić i napylić dobry bezbarwny?

    Nic. Można uzyskać znakomity efekt, pod warunkiem że użyje się polerki
    wykańczającej do klaru. Ale musi to być robione w odpowiednich
    warunkach, temp., wilgotność, odpowiednie preparaty odtłuszczające, anty
    silikonowe, itd.
    Wątpię, żeby komuś się to udało za pierwszym razem.

  • 26. Data: 2012-09-11 14:09:31
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-09 22:31, Krzysztof 45 pisze:

    > To jest lipa, amatorszczyzna i fastryga. Nawet jak by Ci się udało z
    > polerką, za pół roku miał byś z powrotem kaszanę i to gorszą.

    Robiłeś już to i miałeś za pół roku porażkę?

    > Poczytaj fora jak się chwalą doskonałym efektem polerki, a potem biadolą
    > że robi się gorzej jak było. A wszystko robili z godnie z instrukcjami
    > na YT.

    Czytałem różne fora, co najmniej kilka różnych i wszędzie piszą, że po
    roku czasu nie widzą śladu żeby cokolwiek się nieciekawego działo...

    > Oczywiście można to wykonać w domu. Ale jak wszystko wymaga
    > doświadczenia i poświęcenia lamp/y.
    >
    > Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem
    > warstwy ochronnej. Dla kogoś kto nigdy tego nie robił, a lampy nowe
    > trochę szmalu kosztują, to polecam taka opcję.

    Ja jednak skusiłem się próbować samemu.

    > Ja dałem do polerki swoje ksenony około dwa lata temu włącznie z
    > rozklejeniem i napyleniem nowej powłoki odblaskowej. Do tej pory mam
    > kryształki pomimo katowania lamp po myjniach mechanicznych.

    Trochę przepłaciłeś za regenerację odbłyśników.

  • 27. Data: 2012-09-11 18:11:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-10 20:33, Krzysztof 45 pisze:

    > Ty oczywiście masz doświadczenie,

    No mam.

    > sam takowe użytkujesz

    Też i/lub użytkowałem. Ba, nawet miałem z nimi pewne problemy :)

    > i wszystkim
    > polecasz lampy ksenonowe depo.

    A gdzie widzisz "polecanie"? Napisałem, że robią całkiem przyzwoite
    zamienniki i w przypadku problemów z geometrią itd. bez problemu
    można je reklamować.

    > Chyba jesteś jedyny LOL

    Zdecydowanie nie. Produkcja DEPO to nie są jakieś jednostkowe
    egzemplarze. Zawsze możesz poczytać np. http://www.depoautolamp.com

    > Ja ich za darmo bym do auta nie wstawił, wiedząc nawet o tym że na drugi
    > dzień auto zmieni właściciela. Te lampy bardziej wyglądają niż świecą.

    No widzisz - Ty dalej swoje, choć tylko oraz miałeś z nimi powiedzmy
    świadomy kontakt.

    > Może Ty byś się pałował dwa trzy tygodnie i reklamował.Może i ja też.

    Ty byś może i się pałował - ja nie. Ja bym zwyczajnie reklamował i już.

    > Ale udowodnij że optyka jest do dupy i świecą jak stuningowane wsteczne.

    A co tutaj udowadniać? Zakładasz, jedziesz na stację ustawić światła
    i dużo widać. Diagnosta ci odpowie.

    > Z resztą opcja reklamacji odpadła razem z jednym uchwytem przy montażu
    > to raz,

    Aha, reklamacja odpadła, bo komuś się uchwyty połamały. No cóż, może
    montujący taki "świadomy", albo samochód taki "prosty".

    > a dwa że koleś już taki jest. Śmietnik i szuka innych by w
    > jeden-dwa dni zamknąć temat.

    No popatrz - kupił co mógł najtaniej, połamał przy montażu, świeciło
    jak "stuningowane wsteczne", nie reklamował, a Ty będziesz teraz
    opowiadał na podstawie jednostkowego przypadku (i braku doświadczenia)
    jakie to g**** i że do d*** się nadaje?

  • 28. Data: 2012-09-11 20:54:38
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2012-09-11 14:04, Filip pisze:

    > No i co dalej?

    No i zrob tak samo jak oni, moze wyjdzie ;)

  • 29. Data: 2012-09-11 20:56:00
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-11 14:09, Filip pisze:> Robiłeś już to i miałeś za pół
    roku porażkę?
    Ja za nim za coś się wezmę, studiuję temat i opinie dogłębnie i nie
    tylko w necie.

    Sam się nie podjąłem, bo nie mam na czym się uczyć a na swoich nie będę
    odstawiał poligonu doświadczalnego bo auto potrzebne jest mi prawie
    codziennie i nie stać mnie na to by spartolić robotę i szukać nowych lamp.

    Dodam że bardziej problem miałem z odbłyśnikami niż ze szkłem.

    > Czytałem różne fora, co najmniej kilka różnych i wszędzie piszą, że po
    > roku czasu nie widzą śladu żeby cokolwiek się nieciekawego działo...

    Wiesz jak z forami jest. Jak takiemu jednemu z drugim zaparkuje auto z
    perfekcyjnymi lampami, to dopiero zauważy różnicę. I ilu jest takich że
    potem przyznaje się że jednak nie jest tak jak powinno być.

    A co to jest rok czasu. To jest nic. Co roku robi się badanie techniczne
    a nie regeneruje lampy. Taka regeneracja ma wytrzymać lata a nie rok.

    > Trochę przepłaciłeś za regenerację odbłyśników.

    Rozklejenie lamp i dokładne sklejenie takim samym klejem. Regeneracja
    odbłyśników i lekka polerka szkła. Zaoszczędziłem +-1500,-?
    Jeszcze raz dodam że po dwóch latach wyglądają jak nówki z półki ze
    sklepu i świecą jak nówki Hella.--
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 30. Data: 2012-09-11 21:05:40
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-11 18:11, Artur Maśląg pisze:
    > Też i/lub użytkowałem.
    Ja przykładam może chorą wagę do pewnych rzeczy które mają być perfekcyjne.
    Między innymi ksenon ma świecić tak jak go fabryka stworzyła.
    Jeżeli za palniki płacę 400-500 a optyka depo na ścianę rzuca gówno, to
    dyskwalifikuje tę firmę jako zamiennik.
    Oczywiście moje doświadczenia z depo były jakiś czas temu. Ale wątpię by
    się coś w tym temacie zmieniło.

    Z mojej strony EOT.
    --
    Krzysiek