    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Polska nauka - grafen
    <e...@g...com>
    <5c62fa7e$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <q41nts$s58$1@node2.news.atman.pl> <n_29E.309879$_V1.177605@fx23.ams1>
    <q44v9b$29u$1@node1.news.atman.pl> <iXp9E.304262$1L1.183333@fx11.ams1>
    <5c669f86$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 15 Feb 2019 13:02:10 GMT

    On 2019-02-15, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Odnoszę wrażenie, że to nie my gramy, tylko nami grają.
    > Co więcej robią wszystko, by nam odebrać pole do własnego manewru.
    > Przynajmniej starajmy się zachować godność.

    Ja odnoszę wrażenie, że po prostu nie mamy dystansu, głównie z powodu
    narodowyh kompleksów.

    Tej samej klasy (co anihilacja bufetu) stereotyp u Holendrów: są
    cholernie skąpi. Mieszkałem w Holandii parę lat, mam tej narodowości
    sporo znajomych i widze u części takie cechy. Przy jakiejś okazji zlazło
    ntt. Reakcja? No faktycznie, chyba coś w tym jest, i tu opowiada mi
    historię o swoich rodzicach, jak to mieli gości, przyniesli im
    herbatniki na talerzu, poczęstowali, po czym zabrali talerz z resztą do
    pokoju obok.

    Ten dystans wynika MZ z pewności siebie. Polak ma kompleksy. Jak mnie
    20pare lat temu na dzień dobry poczęstowano kawałem o złodziejach
    samochodów to się lekko wk.., ale nic nie powiedziałem. Potem się z
    kompleksów wyleczyłem bo w niczym nikomu nie ustępujemy a często wręcz
    jesteśmy do przodu.

    A godność to cięzki kaliber, nie powinno się go wytaczacz jako argumentu
    dla, przepraszam, różnej masci półgłupków, którzy faktycznie osądzają
    innych podług takich stereotypów. To nie są partnerzy ani do dyskusji
    ani też czynnik opiniotwórczy dla kogokolwiek rozsądnego, więc po co
    sobie kimś takim zawracać głowę?

    No i kto to są ci oni?

    --
    Marcin