  • Data: 2016-02-18 15:28:37
    Temat: Re: Polskie realia
    Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-18 09:40, s...@g...com pisze:
    > A ja powiem tak,
    > Mam dostęp do pewnej kwoty.
    > I mogę tę kwotę zainwestować w COŚ.
    > Jako że Edisonem nie jestem wiec postanowiłem dać ogłoszenie.
    > W stylu: Zainwestuje pewną kwotę.

    Brakuje mechanizmu (a może jest?), że firma mająca pomysl
    (np. jednoosobowa) z niczego, znaczy z pomyslu, emituje akcje
    na pozyskanie potrzebnego kapitalu. Sama obejmuje tyle a tyle
    procent akcji, iles daje tatusiowi, iles cioci i reszte rzuca
    dla chetnych zagrac w gospodarke.

    Panstwo z całą surowoscia przygląda się temu i wkracza gdy któras ze
    stron probuje tak czy inaczej oszukiwac. Proces sadowy trwa miesiac,
    nie 5 lat.

    Wszystko w otwartym internecie. Z pelnym repektowaniem umów pod grozba
    surowych kar. Z jawna historia biznesmena i inwestora, tak zeby wszyscy
    sie sobie przyjrzeli. Bez limitu kwotowego.

    Wtedy zamiast dawac ogloszenie, przejrzalbys oferty firm, z których
    czesc istnialaby np. tydzien, ale zalatywalaby geniuszem.

    Niech to bedzie codzienna gra, gdzie Twoje srodki wchodza w innowacje
    i nawet sa odpisywane od podatku. Byc moze jest to crowfunding,
    ale tam chodzi raczej o ciekawostki, nie pomysl na sznurek.

    Ze panstwo nie trzyma na tym łapy? A moze Polak zbyt pomyslowy, aby
    nie wydoic partnera po 3 dniach?
    --
    A Stasiewicz