    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiary EMC interfejsy
    Date: Thu, 21 May 2015 12:02:36 +0200

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:555d7ea7$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bardzo dziękuję za obszerną odpowiedź. Rozjaśniła mi ona kilka spraw.
    > Co to jest AE?

    Auxiliary Equipment - wyposażenie pomocnicze.
    Czyli wszystko co jest potrzebne, aby badane urządzenie pracowało tak jak
    będzie pracowało w docelowej aplikacji. Badanie urządzenia, które ma ileś
    tam interfejsów i po żadnym z nikim nie gada mija się z celem. W normach
    jest napisane, że jak urządzenie ma interfejsy różnych typów to z każdego
    typu co najmniej jeden powinien być w czasie badań podłączony. Czyli jak ma
    np. 3 (identycznie wykonane) interfejsy RS485 to jeden musi w czasie badań
    funkcjonować z typowym dla normalnej pracy obciążeniem (komunikacją nie
    rezystorem). Jak ma różne (np. jeden izolowany i jeden nie izolowany) to po
    jednym z każdego typu - czyli oba muszą działać.
    W tej chwili już nie pamiętam w jakiej to normie było, ale 2 lata temu jak
    szykowałem się do badań to z czegoś wynikało, że na kablu Ethernet (a może
    dotyczyło to wszystkich interfejsów) należy zasymulować obecność innych w
    sieci i obciążenie co najmniej 10% (chyba też było coś, o charakterze
    danych - bo całkiem losowe dają bardziej równomierny szum niż np.
    zawierające dużo zer). W każdym razie zrobiliśmy AE które oprócz komunikacji
    z badanym urządzeniem generowało te 10% wysyłając na przemian ramki z
    pseudolosowymi ciągami i z samymi 0 i samymi FF.
    Na bieżąco byłem w 2004 roku bo od dwu lat się z tym wszystkim zapoznawałem.
    Od tamtej pory wszystkie normy mają już nowe wersje i coś tam podopisywali a
    ja już ich nie miałem czasu czytać. Przypuszczam, że te 10% to właśnie jest
    w jakiejś nowej wersji.

    > Chodzi o zakłócenia przewodzone?

    Jak piszę, że promieniować ma około 1m to chodzi o promieniowane.
    Nie dokładnie pamiętam co dotyczy emitowania promieniowanych i odporności na
    nie, ale w obu przypadkach jest mniej więcej podobnie, że około 1m kabli
    jest w obszarze badanym, a dalej przez filtry wychodzą z tego obszaru.
    To powoduje, że w okolicy 50..100MHz urządzenia miewają problemy z EMC bo
    taki metr jest wtedy dobrą anteną ćwierćfalową.
    P.G.